vi

Alla inlägg den 4 april 2009

Av vi - 4 april 2009 07:11

Underbar känsla att igår komma hem till en pigg och glad Maja (som ville bjuda på skinka), solen strålade och det är påsklov!!! Ska nu vara ledig i 10 dagar, inte helt fel det.


 


Nu är det lördagsmorgon och klockan är 06.55 och jag sitter här vid datorn. Maja och Filip ligger och sover, vilket jag också skulle ha gjort om jag bara kunnat. Väckarklockan ringer varje morgon 06.00 och jag är så inställd på det så jag vaknar av mig själv då. 06.00 slog jag alltså upp ögonen och det var omöjligt att somna om.


I veckan har vi fått vår nya värmepump installerad, den förra läckte gas?!. Diskmaskinen som gått i sönder fick sig en koll av en expert som sa att det var bäst vi köpte ny, yehaa, roliga pengar det. Men tur att det var just värmepumpen som gick på garantin och diskmaskinen som inte.....så det inte varit tvärt om.......då hade jag gått under.



 

Förresten så har vår nya DVD börjat kärva....men den ska f_n gå på garantin. Grrrr!!

I veckan skulle bilen besiktigas och med vår senaste tids brist på tur, så var vi minst sagt nervösa. Även nya saker kan ju va helt värdelösa..........men bilen kunde vi lita på iallafall. Utan problem. Phu!


 

 Maja gillar inte sin nya klänning. Varför inte liksom? Nej skoja bara. Maja provade sin försenade present hon fått av morbror Mattias just när hon var som mest hungrig. Vi tackar för en mysig dag på stan, bror Mattias, med shoppng lunch en massa prat.

Avloppsrören i badrummet är nu lagda och idag ska jag och Filip gjuta igen golvet, lager 1. Ska bli skönt att komma igång.


Annars i veckan då? Underbara dagar har följts av underbara kvällar när det gäller vädret.....och proffsen säger att det ska vara så hela veckan. Bra planering det! Utemöblerna har åkt fram så det blir väl någon ny blomma eller så som ska fixas.













 


Igår gick årets första grillning av stapeln. Vi var hembjudna till Mike, Rebecka och Elli. Männen, ja för det är väl alltid männen som ska briljera vid grillen, hoppade i trätollor och andra diverse skodon, öppnade vars en öl och njöt i solen. Det blev kycklingspett (till mig) och massa annat kött, grillade grönsaker, potatisgratäng osv.... mums mums.


 


 Elli har blivit stor flicka nu och gjort premiären med gröt. Vilka flashbacks man fick ! Gillar mat precis som Maja men lika fundersam över var man ska göra av den.


 


Tackar för kvällen och ledsen att vi behövde lämna er så hastigt efter efterrrätten.


Nej, nu tycker jag familjen ska vakna. Kan ju inte ligga och sova in på halva dagen !! Klockan är ju redan 07.11  ha ha ha

Ovido - Quiz & Flashcards