vi

Alla inlägg den 12 april 2009

Av vi - 12 april 2009 20:00

Så, då har vi snart betat av alla påskens dagar. Idag var det dags för påskdagen och inte en speciellt solig sådan. Idag stannade vi inne. Gick i myskläder och moslade. Bror Martin, Lotta och kusin Ida kom förbi en timme och lekte och snackade.


Vi käkade lunch och sedan satte det igång. Maja somnade så vi hade det lugnt och skönt när vi skulle fixa till oss. Idag gick det ganska smärtfritt och vi var klara när Maja vaknade. Hon fixades till sedan bar det iväg till kapellet för att vara med på Olivers dop (grannen). Placerades långt bak (därav inga bilder) och hamnade mitt i firandes av Kristus. Halleluja och allt det där. Det var högmässa, barnkörskoncert och dop i ett. Maja satt i bänkraden ett par minuter men avlägsnade sig sedan och lekte under uppsikt där bak.


På detta firandet följde sedan trevlig dopfest hemma hos grannarna. Trevliga vänner och trevlig släkt och familj så det flöt på bra. Maja pysslade lite i husets alla hörn och var jätteduktig. Vi tackade sedan för oss och traskade hem.



Oliver "chillade" efter dagens ansträngning och uppvisning iklädd tjusigt "brynarlinne". Grattis på dopdagen Oliver och tack för att vi fick vara med!

Av vi - 12 april 2009 08:48

Godmorgon!


Igår var det påskafton och 38 år sedan mina föräldrar träffades! Det ni.... Stort grattis. Vi siktar på samma sak ;)


Dagen bjöd återigen på fin fint väder med lek och städning av uteförråd.



Pumpen skulle flyttas ut för säsongen men tro det eller ej.....även den gått sönder. Frusit sönder på sitt vinterförvaringsställe. Fan va det flyter på nu.....not.



För att bryta den negativa stämningen åkte Filip och fiskade, Maja sov middag och jag lade mig ute i solen.



Sedan blev det dags att fixa till oss. Det var dags för årlig påskmiddag hos mina föräldrar. Mormor och Gunnar var på plats likaså bror Martin med familj...och så mina föräldrar och vi.



Ovido - Quiz & Flashcards