vi

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av vi - 6 juli 2009 21:15

Jag har fått stränga order om att redogöra för måndagens händelser...

Så här kommer en redogörelse:


Vi vaknar...precis som vi brukar av Maja och inser att det nu är morgon trots att klockan bara är 0600. Vi är nu inne i nån slags "jävligt svårt att vakna" - period där det tar en mindre evighet att få upp ögonlocken. Maja däremot delar inte dessa problem utan studsar rundor och vill visa saker, ta saker (så som huvudkuddar) och vill att hennes föräldrar ska läsa sagor (vilket blir något mödosamt under ovanstående tillstånd).


Efter Majas effektiva försök att få oss ur sängen börjar de dagliga bestyren så som att koka kaffe(solklar etta på priorieteringslistan), göra gröt(solklar etta på prioriteringslistan enligt Maja), trycka på datorn, plocka fram frukost och så vidare...


Efter frukost, min bestod av ägg o bacon, försvann jag iväg iväg till gymmet. Glömde dock mina shorts vilket gjorde att jag fick hem igen och träningen försköts något. Men sen var jag igång, jäkligt gott att träna på morgonen. Ganska tomt på gymmet... bara jag o ett gäng pensionärer. Faktiskt imponerad av dessa äldre som släpar sig till gymmet, med mer regelbundenhet än en annan, och (nåja) genomför sina träningspass. Respekt!


Eftersom det var Gunnars födelsedag begav vi oss dit för att fira honom. Vi överlämnade min gigantiska gös..... pallar inte mer. Skittråkigt.

Gonatt

Av vi - 6 juli 2009 07:36

Jag får väl fortsätta på Filips bloggbörjan.


Vi var alltså hos mormors Gunnar och grattade honom på hans 76 års dag. Gunnar är ju en gammal fiskare och älskar laga mat och då framförallt fisk i alla sorter. Filip tog med sin gös och Gunnar blev lycklig. Den skulle han spara och tillaga på något gott sätt då mormor kom hem från sjukhuset. Så söta de är.


Hos Gunnar var också morbror Tommy som även han fyllde år. Grattis på 58 års dagen. Som om det inte var nog med två jubilarer på en dag så fyllde ju Maja 1½ år !! Grattis stora rumpan!


Vi promenerade hem och Maja slocknade. Jag och Filip slappade lite och gjorde sedan oss i ordning inför veckans föräldraträff.


Vid två cyklade vi till Martina, Mattias, Loke o Zach. Där var alla Majas kompisar. Stämningen mellan Maja och Liam var till en början lite spänd (kanske pga de publicerade bilderna på Albins o Majas hålla-handen-i-vagnen-någon-dag-efter-liams-kyss) De tinade upp efter en stund  och Maja bjöd in honom i lilla huset. Där levde de sedan lyckliga.....


 



Efter föräldraträffen träffade vi grannarna på gatan. Oliver har lånat lite av Majas bebissaker och de ville tacka genom att ge Maja en "liten" present. Det var världens GANT klänning!!




Sedan var det middag på schemat här hemma. MAja o jag fortsatte med den vanliga maten och Filip fortsatte med sitt GI. Vi dukade undan snabbt och gjorde lite fika eftersom fönstergrabbarna skulle komma och gå igenom jobbet med våra fönster......de ringde återbud och kommer imorgon istället.



Av vi - 6 juli 2009 07:14

Igår var det söndag och molnigt. Maja var hos farmor och farfar på förmiddagen så Filip och jag gjorde luckan samt lister kring fönsterna på garaget. Jag började måla men sedan kom regnet. Vi packade ihop och hämtade hem Maja.



Den regniga söndagen flöt sedan på med inomhuslek och mys. Hipp som happ bestämde Filip sig för att köra GI. Det blev att handla hem lite saker. Jag och Maja fortsätter på den vanliga vägen, MYCKET kolhydrater ;)


Ovido - Quiz & Flashcards