vi

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av vi - 14 juli 2009 19:47

Nu har Filip och jag kommit hem efter att ha spenderat ett dygn utan varandra. Filip skulle fiska o övernatta i tält med kompis Mike och jag och Maja skulle åka till bror Martin med familj.


Filips dygn:





Majas o mitt dygn:

Maja och jag kom fram till kusinerna igår vid ett. Skulle bli kul att leka tillsammans och sova över.



Efter lite fika åkte vid till Väla och shoppade. När vi kom tillbaka blev det grillat ute på uteplatsen. Mums mums.



Kusinerna lekte bra ihop och där finns ju mycket roligare saker där än här. Kusinerna är ju två äldre flickor som har det mesta. Ute var det gungorna med rutschkana, studsmattan, lekstugan, sandlådan MED sand som gällde. Inne var det alla dockor med tillbehör.




 


Efter lite dusch och mys i soffan somnade kidsen och vi snart därefter. Natten blev pecka! Majas första natt i barnsäng (ej spjälsäng alltså) hon vaknade 23.00, 00.00, 01.00, 03.00 och sedan gick vi upp som vanligt 06.00 typ. Stackars liten visste inte var hon var på natten och inte heller vilket håll man skulle ligga i den "jättestora" sängen. En av gångerna hittade jag henne på golvet i en hög. Jag som tyckte det var praktiskt att jag inte skulle behöva ta med resesängen.....hmm nästa gång blir det nog det så man får sova hela natten.



Vi jagade på familjen lite och tog några soliga timmar strosandes på stan.



Gött gött! Det hela avslutades med god lunch på ett café. Stort tack för ett trevligt dygn! Med mig hem i bilen fick jag ett barn till. Ebba skulle följa med hem och sova hos farmor och farfar. Maja sov hela vägen hem också så bilfärden gick kanon. Ebba kollade på film först och sedan snackade vi lite.


Filip hade inte kommit hem så vi gick till stranden. Efter 10 kalla minuter lämnade vi beachen. Filip kom hem och det bjöds på pizza inne hos grannen. Vi satt ute i solen och bara slappade. Skönt att ha alla hemma igen. Borta bra men hemma bäst....

Ovido - Quiz & Flashcards