vi

Alla inlägg under juli 2010

Av vi - 20 juli 2010 06:56

En supertrött söndag följde. Martin med familj var ju kvar så kusinerna kom hit och lekte en stund. Betydligt mer fart i barnen än oss vuxna. Vid lunch gick vi ner till stranden och åt lunch tillsammans med föräldrarna. Tack tack!


    


På eftermiddagen samlade vi krafterna att åka till stan och kolla en bil. Lite väl mycket repor annars mycket bra. Får tänka tre gånger extra på detta.

Maja var mycket trött och gnällig. Varm var hon också, och visst hade hon feber. Somnade som en stock klockan 19.00


På måndagen skulle jag träffa mina kompisar från gymnasiet. Maja hade sett framemot att få följa med och träffa deras bebisar men febern gjorde att hon fick stanna hemma.


  


Jag åkte hem till Jonna som hade lilla Teddy 5 månader. Där var också Carro med lilla MAtilda 5 månader och Ida. Mycket tjabb och skvaller. Gött ;) Stort tack Ida för Majas present. Störtsköna brallor som Maja ville ha på sig direkt.


      

  


Eftermiddagen och kvällen spenderade Filip i garaget med bilen. Han tvättade, rubbade och vaxade. Phu! Inte var han glad.....men duktig.

Maja ringde mormor och grät så mormor kom över på 3 röda. Maja sken upp som en sol när hon fick kramas och pussas med mormor.

Vi fikade med rabarberpajen mor och far hade tagit med sig. Trevligt!


  

Av vi - 18 juli 2010 09:17

Dagen var hyfsat lugn. En andrafrukost hos mina föräldrar hann vi med medan Filip låg hemma och vilade ut efter gårkvällens strapatser.

Vid lunch åkte jag och Hanna en snabbis till stan för att skaffa något till mig att ha på mig på kvällen. Vi käkade lunch hos oss och sedan somnade barnen. Filip somnade nog också med alla tre kidsen. Hittade vad jag ville på stan så det var snabba ryck. Var tillbaka precis till nyvakna barn.


  


Dopfesten för lilla Elsa (som är min kusin) skedde i deras trädgård. Vilken tur med vädret vi och de andra 60 gästerna hade. Vi satt ute hela kvällen på gräsmattan och bjöds på gott grillat. Självklart bjöds det även på diverse aktiviteter såsom charader, sång med hörlurar, presentationer och personlighetsfärger....


  

    

  

  

  

 

    

  

  

  

  

  

Av vi - 16 juli 2010 17:36

Idag var det farmor o farfars sista semesterdag så de ville gärna passa på att va med Maja. Gulligt tänkt! De kom och hämtade henne här imorse. Jag höll på att fräscha upp våra utemöbler på framsidan. Bara slipade av dem snabbt och strök över dem med svart täcklasyr. Blev mycket fräschare, nu håller de en säsong till.


När Maja åkt iväg började Filip och jag med förmiddagens projekt. Det höga staketet skulle förankras lite bättre och så småningom sättas fast i garaget och ett litet cykelställ till det. Idag hann vi bara att förstärka förankringen. Filip gjorde det mesta så jag hann såga till tre täcklister till sovrumsfönstret. Gött att beta av lite saker på listan.

Far kom förbi en timme och vände karmen till vårt sovrum så dörren öppnades på rätt sätt och inte rakt ut i hallen där den hela tiden stod ivägen. Han hann också såga spår i några fönster på tillbygget så vi kan sätta på fönsterbleck. Stort tack !


Det var en effektiv förmiddag och klockan slog nu 11.00


Vi fixade vid oss och körde till.......bröllopsbutiken!!! Vi hade vars en timme bokad och det var kanon. De var så trevliga och vi provade massa olika saker. Jag hittade den perfekta klänningen och Filip de perfekta kläderna. Jättekul!


Vi hämtade Maja med oss hem. Hon hade haft en kanondag med farmor o farfar. Hon hade t.o.m ridit!!??


    


Filip stack iväg för att svira ikväll och jag och Maja lekte en timme med grannarna.

Nu ska jag förhoppnigsvis ha en soft kväll. Ser framemot min iskalla vattenmelon som väntar på mig.

Av vi - 16 juli 2010 16:58

Eftermiddagen igår spenderades hemma hos Per o Mia. Maja och Malte hade störtkul på både studsmattan och i deras pool.


  


  


    

Lillebror Lowe hade också kul, men på ett säkrare ställe ;)


  


Vi käkade alldeles för mycket tacos och chokladpudding så maten stod långt upp i halsen, men gott och trevligt var det. Det får vi snart göra om.

Av vi - 15 juli 2010 20:56

Så var det äntligen tid för en efterlängtad fisketur. Senaste turen var i februari med minusgrader, overall och handskar. Vädret var väl något bättre denna gång  

Även denna gång delade jag fiskeupplevelsen och båtutrymme med fiskebroder Mike. Fiskeupplevelsen blir ännu starkare när man inte varit ute på länge och delar den med någon som är lika inbiten(Mike dock jävulskt mycket mer biten än jag). Vi var således ett med fisken och naturen...


För att göra en jäkligt trevlig fisketur kort:

-underbart väder

-gott kaffe

-trevligt sällskap

-tre gösar och en gädda

-oavgjord fiskekamp


Plus ett personligt rekord då det gäller Gös, 4.07 kg. Bild nedan talar för sig i form av lycka och triumf!


  


Skitfiske på er!

Av vi - 14 juli 2010 20:16

Idag var det behaglig värme. Det svalkade men var ändå soligt. Medans Filip lämnade bilen på service och tränade, gick Maja och jag till stranden.

Lugnt och skönt på stranden, vi var nog nummer två på stranden. Fler och fler kom under dagen såklart.


  


Efter biffar och makaronstuvning stack Filip och fiskade och Maja och jag fick sällskap av far. Tjejbjudning hemma hos dem gjorde att han hellre kom och hjälpte oss. Han har varit rörmokare och böjt och kopplat massa rör så nu har vi en vattenutkastare på huset så vi slipper dra slangar från källaren och ut genom fönsterna. Perfekt! Han hann även koppla lite ström i vårt sovrum så strömbrytaren kunde kopplas på. Stort tack....igen.


  


Förresten...igår satte JAG upp en spotlight och kopplade in den så nu lyser den så tjusigt  mot min tygtavla.

Nu sover Maja och jag ska slappa alldeles själv i soffan med mina chips och färsk ananas.

Av vi - 14 juli 2010 08:34

På kvällen var det dags för tjejerna i kvarteret att gå ut och äta. Vi åkte båten över till restaurangen på solsidan. VArmt och skönt med en del solglimtar och UTAN barn. Lugnt och skönt alltså. En mycket trevlig kväll med kanongod mat (och sämre service) Det får vi göra om.


  

  

  

  

Tack till Annica som återigen planerat en trevlig tjejkväll!

Av vi - 14 juli 2010 08:26

Två "dåliga" dagar gällande vädret. Attans så varmt men en del skurar. Vi har tagit en promenix på stan me filips familj och fikat lite hemma hos dem. Filip och jag åkte och kollade lite bil. Deprimerande va lite bilen är värde nu tre år senare.


En bild till på tapeten (har fått klagomål på att jag visade så lite haha) Maja visar sin senaste plutmun.

  


Dagen efter blev det en tur till stan igen. En liten en - alldeles för varmt. Köpte iallafall en jättefin marinblå Polarntunika till Maja och farmor och farfar köpte fina gummistövlar till henne.

När vi kom hem, hade jag planerat att vi skulle till stranden men då började det åska och regna. Vi åkte in till Mike och Rebecka och Elli på en soft fläktande fika i skuggan.


  

Ovido - Quiz & Flashcards