vi

Direktlänk till inlägg 24 april 2009

8 dagar

Av vi - 24 april 2009 19:55

Äntligen tid att sitta vid datorn!


I veckan har det hänt grejer ska ni tro. Det började egentligen i torsdags FÖRRA veckan då vi bestämde oss för att lämna badrummet och göra något som är bra för självförtroendet. En uteplats! Vi vet hur vi ska göra det, klarar allt själva, lagom pris och färdigt snabbt. Vi passade på att starta på fredagen då mina föräldrar åkte till Holland och Bryssel. De skulle vara borta en vecka och kul att övveraska när de kom hem.

Jag hoppade ut och ritade upp hur det skulle se ut och räknade lite. Beställde sten och kantsten. Filip har grävt och grävt varje kväll i veckan.


 


Två conteiners (dvs 6 ton) senare blev han klar. Endast utrustad med spade, skottkärra, envishet och muskler. Fy fan va bra han är ! Puss! Mitt jobb blev att sätta de 130 kantstenarna samt mäta, klippa till och klä uteplatsen med markduk. Idag kom så all sten (12 ton) och med ny energi började så Filip återigen med sin spade, skottkärra, envishet samt muskler att skotta.


 


När jag kom hem från jobbet kunde jag inte hålla mig. Var ju bara tvungen att sätta igång att jobba direkt. Dags för utkrattning....och Maja hjälpte till.


 


Hipp som happ kom Patrik med sonen Oscar på besök. Oscar haffade gärna spaden och pappa Patrik haffade ölen.


 


Ett tu tre kom Annica och lille Oliver insmygandes genom häcken och en halvtimme senare stod Marcus också och tittade på spektaklet.


 

 


Albin fattade spade och skottkärra och Filip och Patrik tog en öl till.


 


När alla gått satte vi på grillen. Kycklingfilé, kött, potatisgratäng, bearnaise och grönsaker.....mums mums det slank ner.


 


Annat i veckan då?

Ja i onsdags på min lediga dag var vi inne hos Annica. Jag sydde en till gardin till andra barnrummet och bjöds då på tacogratäng och våfflor. Tjänster och gentjänster!


 

Annars chillade vi lite med guran.....


 


Solen sken när Maja sov så jag slumrade en stund jag också i solstolen. Ahhhhh!


På kvällen motionerade jag för första gången sedan åk 9 typ. Annica och jag tog en powerwalk och med stegräknare och pulsklocka kände vi oss väldigt proffsiga. Ha ha. Det gick bra så det gör vi om.


Maja och Filip var på bvc och nu är damen 85 cm lång och drygt tio kilo tyngre än när hon föddes. Växer och frodas!


 


Hon är smart som attans också och fixade vårt högtalarsystem. Vi hade ju dvd kopplat till systemet men inte klarat få systemet på vanliga tvkanaler.....men det fixade Maja idag. Filip blev paff som attan och stolt över sin tekniska dotter.....undra var hon fått det ifrån?


Nu ska vi mysa i soffan och titta ut på vår uteplats som efter bara 8 dagar är klar. Fan va det känns gött! Badrummet.....ja det tar vi en annan dag ;)

 
 
Ingen bild

El Maco

25 april 2009 10:36

6 ton, inte illa Filip. Det är ungefär vad di Canio(Nosaby) körde i bänkpress Var är bilderna på den färdiga uteplatsen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards