vi

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Blev lite mycket.....

Av vi - 26 april 2009 20:23

Efter ett tag vaknade Filip så vi käkade frukost, städade huset och skulle sedan hämta hem Maja. Hon hade just somnat så Filip och jag åkte till affären istället för att kolla på gungställning samt lite krukor till uteplatsen. Vi märkte när vi var där att vi inte var så pigga på det så det blev bara några blommor och typ tvättmedel.

När vi kom till farmor och farfar vaknade Maja och då bjöds det på fika. Frallor och sedan  nybakad rabarberpaj. Stort tack för att Maja fick sova över hos er!



På vägen hem körde vi inom och köpte några stora stenar till utetrappan (ja nu så här efteråt låter det inte klokt att vi skulle trycka in det också idag)

När vi kom hem så satte vi första lagret på trappan och så kom Mike, Rebecka och lilla Elli på snabbvisit. Kaffe i uterummet.



Vi vilade sedan alla tre för sedan skulle vi på kalas. Min "lilla" kusin Emma fyllde 14 år. Fint hade det blivit i nya huset! Helt rätt färg ;) vitt vitt vitt





 


Nu känner man att det blivit lite väl mycket denna helg. Skulle vilja ha en helg nu efter helgen. Men men....lovar att ta det mer lugnt...kanske.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards