vi

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av vi - 5 januari 2010 21:18

Dan före.... Ja imorgon fyller ju Maja 2 år. Idag har vi inhandlat en massa till kalaset. Imorgon blir det till att städa och baka.


Efter lunch stack vi till leklandet för första gången. Med oss hade vi mormor o morfar samt Martin Ebba Ida. Barnen hade verkligen skitkul....och vi med. Det måste vi bara göra om!


  


          


      

Av vi - 5 januari 2010 08:48

Igår var det måndag...tror jag. Blir helt vilsen på dagarna när man är hemma länge. Nu är det dock inte länge kvar. Torsdag är första arbetsdagen. Helt ok faktiskt.


Igår åkte jag en sväng till stan. Far hade bokat en tid för synundersökning till mig. 11.00 var jag där. En upplevelse med alla dessa prickar, färger, maskiner som skulle användas. Jag var översynt som jag misstänkt. Ser bra men måste anstränga ögonen vilket ger huvudvärk. Kollade lite snygga bågar. Hittade tre favoriter....får se vad det blir.

Far, som också hade varit på synundersökning, och mor och jag lunchade sedan tillsammans. Trevligt!


När jag kom hem gick vi in till grannarna för att leka. Albin var inte så sugen men som tur var var Annica där och leksugen.


    


Efter en liten stund gick vi hem igen. Då kom  min bror MArtin med kusinerna Ebba o Ida. De har åkt hit för att va med och fira Majas 2 års dag imorgon. Barnen hann leka en liten stund innan vi skulle käka.


  


Efter maten stack Filip och spelade tennis. Jag o Maja bara slappade i soffan. Gött!

Ovido - Quiz & Flashcards