vi

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av vi - 16 januari 2010 19:31

Min älskade mormor finns inte längre kvar hos oss här. Tänker på dig mormor!


Som någon annan redan sagt :


Du får vänta vid grinden, och vaka över mig som alla änglar i himeln! Jag älskar dig mormor och Maja sin "Ivi"!

 

Sofie

Av vi - 16 januari 2010 07:41

Fredagen flöt på med 2års kontrollen. Rumpan mäter nu 96 cm och nåt kilo tyngre än sist. Hon fick också sin andra vaccinationsspruta. Det gick hyfsat. Tyckte inte om att jag höll fast henne, fanns ju roligare saker att göra i korridoren.


  


Vi cyklade hemom mormor o morfar på andrafrukost och Maja visade stolt upp sitt plåster. Vi promenerade sedan hem igen.


Maja slocknade direkt så jag fixade med badrumsfönstret. Nu är det frostat så man kan uträtta sina behov ifred utan insyn. Jag hann plocka lite också. Blir så uppställt hela tiden med alla leksaker. Längtar tills Maja springer upp och ner själv o leker på sitt rum. Trappan fixar hon men att leka själv på ovanvåningen är inte kul.


Efter vi ätit mina kanelplättar med varma äppelbitar kom Tilde, Mille och Hanna på besök. Flickorna lekte och vi diskuterade badrum. Filip kom hem och så tittade Björn också hit. I sista stund bestämdes att vi skulle komma på middag.


  


  


Jag stack till träningen !!!???!!! (japp andra träningen, var ska detta sluta? haha) Annica och jag hade ett bra tempo på gymmet ;) Sjukt vältränade åkte vi hem igen. Fix trix snabbt och lätt och så åkte vi till middagen. Va hör fredagen till om inte tacos. Gott gott! Det lästes sagor, lektes med dockor men bara Maja. Lilla Tilde fick ont i magen och lillebror Mille sympatigrät så vi fick tillslut lämna familjen så det kunde få det lugnt.


    


Maja hann smaka sin efterrätt men vi fick med oss vår hem så den slank ner (bara halva Annica, är det ok?) framför Let´s dance o Skavlan.

Tack för "halvkvällen" som du skrev Hanna! Det kommer fler träffar.

Ovido - Quiz & Flashcards