vi

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av vi - 10 januari 2010 15:14

Satt just och skrev ett långt inlägg, som försvann. Yehaa!


I fredags jobbade vi och Maja var hos farmor o farfar. Farbror Mårten kom också så det var tre sjukvårdare på en Maja ;)

Hon hade varit trött men annars bra. Skönt det var över.....ehh?


Vi tog det lugnt på kvällen och en trött MAja somnade gott. En timme senare vaknade hon igen med utslag över HELA kroppen. PAnik och ledsen så mycket det kliade. Vi åkte in på akuten. Två och en halv timme satt vi där och 00.30 var vi hemma igen med MAja och medicin. Nu så...äntligen få sova. Framåt småtimmarna vaknade MAja i världens spyor. Sanera hela Maja och sängen. Efter en stund somnade hon om igen.


    


Lördagsmorgon följde med hiskeliga diarrér. Vi tog det lugnt resten av dagen och vilade.

På kvällen var vi bjudna in till grannarna på middag. Eftersom vi trodde att spyorna o diarrén bara va biverkningar på medicinen traskade vi in och åt en god middag. Stort tack!

Aströtta gick vi och lade oss. Skulle bli skönt att sova för en gångs skull de senaste tre nätterna. Kände mig direkt illamående och konstig. Låg vaken till tre och strax efter tre vaknar Maja återigen i sina spyor. Bara till att sanera. Inte lätt när man redan mår illa. Men det gick och Maja och Filip somnade snart om. Jag låg vaken en stund till men somnade sedan av ren utmattning. Som vanligt ville Maja upp strax efter sex. Jag sov vidare två timmar till. Visade sig att jag fått samma som Maja ...minus utslagen då. Yehaa, fan va gött!


    


Idag har jag legat utslagen. Filip har varit en klippa som tvättat sängkläder, pyjamasar, fixat mat till Maja och allt det där. Vi har mer eller mindre bara legat i soffan idag alla tre (fyra med skorpan då). Jag har inte lyckats få i mig något ännu....bara utgifter ;)

Maja är trött men annars inget (men så var det ju de andra dagarna också)

Hoppas hoppas att allt blir bra nu. Imorgon ska jag och Maja stanna hemma och Filip får slita vidare på jobbet, den stackarn.

Ovido - Quiz & Flashcards