vi

Alla inlägg under november 2008

Av vi - 23 november 2008 19:29

Idag var det mission GOLV!


Farfar kom och hämtade Maja efter vår goda söndagsfrukost. Vi var toppenladdade och satte igång direkt med golvet när Maja åkt. Gällde att inte spilla någon tid.....


09.30


11.30


13.30


16.00 KLART!!!


Ingen bild på det...haha. Inga "efter"bilder nu. Allt ska nu bli klart.

På listan att göra klart till julafton:


två fönsterbänkar

foder till de två fönsterna

två golvlister

ett dörrfoder

en dörrinklädnad

en trappa (inte vi)

golvlister i gamla vardagsrummet


Jaja....va är en bal på slottet ?!


Filip körde och hämtade hem Maja. Vi firade att vi lagt klart de 60 kvadratmeterna golv med att köpa hem pizza. Gött gött.


Nu sover Maja som en stock (än så länge) efter att ha busat hela dagen med farmor och farfar. Jag och Filip slappar i vår nya soffa i vårt nya vardagsrum. Imorgon startar en ny vecka med nya äventyr.


Godnatt

Av vi - 22 november 2008 21:43

Upp och hoppas om vanligt vid halv sju. Man vaknar nästan innan Maja nu, är så invand.

Efter frukosten satte jag fönsterbänkar och fönsterfoder ( tre av fem klara nu ) och Filip och Maja lekte.

När hon sov sitt förmiddagspass började vi röja undan i gamla vardagsrummet och matrummet. Det skulle bli helt tomt eftersom vi ska lägga golvet där imorgon. Fan va stort det kändes, en riktig dansebana ;)


När vi ätit lunch åkte vi iväg för att handla julklappar och presenter till Maja. Skönt att ha det gjort i tid. Maja var i himmelriket, hon vandrade rundor där i gångarna och klämde och kände på ALLT. Ska bli kul och se henne på julafton.


 


När vi kom hem vilade vi alla tre. Underbart! Sedan röjde Filip lite på uppfarten och jag skruvade isär gamla soffan och plockade väck det sista i vardagsrummet.


Resten av dagen var vi bara hemma och tog det lugnt. Mina föräldrar kom förbi en timme på kvällen för att säga hejdå, de åker till Teneriffa imorgonbitti. Åhhh ...... ja vill ja vill oxå!!!


Av vi - 21 november 2008 20:28

I morse vandrade jag och Maja till veckans babysång med "nästgrannen" Helena och William. Vi var lite tidiga men det var det fler som var så barnen satte igång och lekte i väntan på sångstarten.



Vi repeterade inför julspelet idag och då skulle vi hålla våra bebisar med raka armar rakt framför oss, snurra runt och lyfta mot taket, snurra runt igen osv.... Hur fasiken hade hon tänkt att man skulle orka det? Jag var inte ens i närheten....och Maja såg mest besvärad ut. Och detta sedan med vingar och allt?? Kan bli spännande, eller inte.

Vintrigt kallt men soligt väder på hemfärden. Skönt!


Hemma igen sov Maja. Jag satte då två golvlister som skulle vara bakom soffan för klockan 14.03 levererades den. Sååå fint det blev. Soffborden var också med i denna leveransen. Nästa leverans kommer antagligen nästa vecka och då med nackkudde och den andra soffan. Nu har vi alltså en vecka på oss att göra det helt klart....sånär som på trappan.


Filip kom hem och beundrade mästerverket och sedan skulle vi fixa till oss. Vi skulle bli kalasfina för det var dags för Maltes 2 års kalas.



Såå mycket leksaker att leka med....knappt att man hittar Maja ;) 


Vi fick god mat och efterrätt hann vi också med innan vi skulle hem och Rumpan sova.

 




Av vi - 20 november 2008 20:08

Idag har vi bara varit hemma, hela dagen. Vi var utvilade efter en toppennatt med massa sömn och på G efter att ha släppt ut lite uppbyggda känslor.


I förmiddags lekte vi . Inget som behövdes "plockas". Maja är en riktigt stor flicka nu och har lekt hela dagen utan hjälm och inte tjongat i huvudet på hela dagen.



När Maja sov så målade jag fönsterna.


Ja sedan lekte vi lite till, kollade på tv och hade det mysigt. Maja är förkyld och jag känner att det är på väg till mig också. Jag åt pannkakor sylt o grädde till lunch och Maja åt skink- o champinjoncrepés. Gott gott.


Maja sov igen och jag snyggade till fönsterna med lite latexfog. Sedan kom Filip hem och körde till affären med Maja. Jag målade då fönsterna en gång till samt lite lister och så....


Humöret idag är mycket bättre och Filip bjöd på plankstek (utan planka) Så försvinnande gott! Maja superdiggade det och åt med god aptit. Sedan var det dags för pyjamasbyte och mys framför tv:n.

Av vi - 19 november 2008 18:23

Örk. Denna dag var inte rolig. Eller egentligen så skulle den vara trevlig för mor kom hit och gjorde oss sällskap. Sedan passade hon Maja när jag fick tid till Skorpan hos veterinären. Efter det fick vi middag hemma hos dem så egentligen skulle den vara det. Men det var den inte....


Fick ett litet bryt idag. Är superstressad över allt och inget. Hur mycket jag än gör VARJE DAG som kommer jag ändå inte ifatt. Ju mer hjälp vi får av snälla människor ju mer stressad blir jag över att vara en börda och när ska jag orka betala tillbaka. Längtar.....till jag är ifatt. Vill känna mig lugn.

Av vi - 18 november 2008 14:16

Tisdag och sim. Vilken lätt förmiddag det blev nu när Maja klarar sig själv. Hon traskar rundor och upptäcker allt medans jag i lugn och ro kan göra vid mig och packa badkassen.


På simmet var mormor med idag. Hon tog en timme från jobbet och svidade om till badkläder och hoppade i. Maja passade på att mysa och visa sina konster för sin mormor.

Mormor cyklade till jobbet igen sedan och Martina, Emilia och vi gick och fikade och gjorde sedan stan. Vilket jäkla pissväder. Kallt, blåsigt och regn. Örrrrk!!

Lite hann vi med. Jag tog nytt kort till körkortet (ska man behöva dras 10år med det nya, usch då), köpte present till Malte, köpte en vinterjacka till mig själv, tomtekläder till Maja samt alvedon och mockasiner.

Trötta och frusna åkte vi hem igen....

Av vi - 17 november 2008 21:40

Nu har det lossnat för Maja. Hon traskar runt här hemma helt själv, blott 10½ månad gammal, och vi behöver inte följa efter. Hon har dock sin hjälm.

På förmiddagen lekte hon och provade promenixa i tillbygget. Hon godkände rummet och kunde tänka sig va där fler gånger.


När klockan blev två var det dags för mammaträffen igen. Denna gång hos Liam. Maja var lite ur balans och gick mest runt och mös med de vuxna. Inte fit for fight att ge sig in i leken med barnen idag.

 


Hemma blev det spagetti och köttfärssås, lek och sedan bowling. Säsongens sista två matcher. I den första spelade vi rätt bra men vad hjälper det om motstådet är ännu bättre. Sista matchen för säsongen....vann vi !!! En trevlig känsla. Nu ska vi bara ta det lugnt och se fram emot avslutningsfesten och sedan tacka för oss. Detta gör vi INTE om.


Maja ville inte sova för andra kvällen i rad nu utan lade sig 21.30....och vi nu tio minuter senare. Godnatt


Förresten, fått lite nya kläder. Vinteroverall och röd blus av mormor o morfar, tre tröjor av farmor o farfar. Stort tack ni generösa människor


Av vi - 16 november 2008 15:31

Yehaa yehaa!! Idag har jag och Filip lagt golvet i tillbygget och det gick så bra. Gick fort och lätt, sååå skönt! Far kom förbi en liten stund och inspekterade men verkade inte ha något att kommentera (otroligt hihi) utan satte istället upp våra vägguttag. Tackar tackar!



Nu är vi verkligen taggade på att lägga golvet i gamla vardagsrummet också nästa helg. I veckan är det lister och fönsterkarmar som gäller i tillbygget. Börjar se slutet nu.


Filip är nu och hämtar hem älsklingen som varit hos farmor och farfar idag. STORT tack för att ni ställer upp och passar Maja så vi kan bygga på här hemma.


Ikväll ska vi mysa och bara ta det lugnt. Ladda batterierna inför den kommande veckan. Varför kan inte helgen vara längre?

Ovido - Quiz & Flashcards