vi

Alla inlägg under juli 2009

Av vi - 5 juli 2009 08:46

Igår blev det ännu en dag på stranden. Efter att Filip tränat och jag och Maja ätit andrafrukost hemma hos mina föräldrar promenixade vi till stranden. Sa jag förresten att jag tragit tiden på det också? 11 minuter lugnt tempo till stranden. Idag var det 3:an, 5:an och 7:an som var där. Peter och Helena med William, Marcus med Oliver och Albin och så vi.



När det var dags för lunch beställde vi ner goda pizzor, semester!!

Det var helt klart den varmaste dagen hittills så mestadels av dagen spenderades i skuggan eller i det varma vattnet.



Vi var väl hemma igen vid fyratiden och satt och återhämtade oss ute på framsidan i skuggan. Efter en avsvalkande dusch körde vi till farmor o farfar för att käka middag.


Idag är det molnigt som de utlovade. Så skönt! Idag ska vi snickra och få garaget klart. Har ju inte blivit så mycket sådant när sommaren varit här.

Av vi - 4 juli 2009 07:37

Igår blev självklart en till dag på stranden. Vi promenixade ner tillsammans med min bror, dottern Ida och grannarna för att bada i utomhuspoolområdet. Klockan 13.00 öppnade dem!!!! Eftersom det var sååå varmt var det tvunget att bada. Vi kollade vattnet i havet, alger. Örrk


Min far som också kommit ner fick ett tips om att närmast fotbollen var där inga alger. Vinden hade inte gått in där och därför inga alger där. Det stämde och vattnet var klart och fint. Vinden stod på vilket gjorde att de alger som fanns längra bort drev ännu längre bort. Gött! Alltså blev det en heldag på stranden med mycket bad i havet. Underbart!


 


Hemma var det 28,5 grader inomhus och 30 grader ute i skuggan. Va väljer man? Vi valde att åka till mataffären och hänga i kyldiskarna ;)

På kvällen blev det god middag hos mina föräldrar tillsammans med bror Martin och Ida. De leker så fint ihop kusinerna Maja o Ida (bara 7 månader emellan)


Äntligen kom det omtalade regnet. Meterologerna har sagt regn nu i typ tre dagar men inte nådde det oss här. Men igårkväll kom det med buller och bong.....i en timme. Nu är det varmt och soligt igen. Det blir ännu en dag på stranden. Kanske sista på ett tag nu....om man nu ska lita på meterologerna?

Av vi - 2 juli 2009 21:30

Bilder från Tysklandstrippen

 

Lunch på färjan! Gubbaröra, öl o snaps...


Mixmaster Mike i sitt esse!


Glada pojkar utanför "kyrkan"! Pojkarna passar på att fylla på med vatten innan all provsmakning...


Shoppingen är avklarad! Mot havet för svalka och ytterligare vätskeintag!


En mycket ovanlig syn i tyska vatten.....Vadare av släkte "Stenkilsson". Notera benföringen och benens bleka färg. Sällsynt fint exemplar!

Av vi - 2 juli 2009 20:01

Idag skulle Filip och två kompisar ta en busstur till Tyskland (vilka pensionärer ha ha ) Klockan 07.00 stack han och 21.00 kommer han hem.


Maja och jag funderade på vad vi skulle göra av vår dag.


Det blev frukost på stranden med Annica och Oliver.


 

 


Det var kvavt och varmt i vattnet men ack så disigt. God frukost fick vi iallafall och Maja plaskade på i vattnet........en timme passerade och det sprack upp och blev världens goaste väder. Solen sken och det var rekordvarmt.

 Rebecka och Elli kom också ner och fem minuter senare var vattnet invaderat av alger.....fy va äckligt. Helt igentjockt typ som lervatten. Det var inte lätt att hålla barnen från vattnet så vi gick vidare till utepoolerna. Massor av folk men mycket bättre än att bli sjuka.

 Där fikade vi och plaskade på i vattnet. Svalkande skönt!


Jag hade bjudit mina föräldrar och min bror (som har kommit för att hälsa på) hem på grillkväll. Maja och jag traskade hem och började förbereda.


 


Med lite assistans från grannen fick jag t.o.m kol på grillen (tur vi har en hemlig gång i häcken)  Slutet gott allting gott. Tack för en trevlig dag alla inblandade!!

 

Av vi - 1 juli 2009 06:43

Det skulle inte bli jättebra väder så vi tänkte snickra färdigt garaget men fy fasiken va varmt det blev. Fick lämna garaget och sticka till stranden. Där var det väldigt skönt! Och väldigt varmt i havet. Gött!

Min mor kom ner en sväng och Maja blev överlycklig.


 


Idag hade vi ingen matsäck med oss, för varmt ;) så när det blev lunch köpte vi mat på stranden. Gott gott.



När vi kom från stranden gjorde vi ett nytt försök att snickra men nej ALLDELES för varmt. Maja chillade i poolen. Synd att vi inte fick plats.


 


Inomhus var det 27 grader så vi körde en sväng i bilen......AC. Svalt och skönt.

Filip stack återigen och fiskade men denna gång med Marcus. De var helt toppade (som alltid när det ska fiskas)




Ovido - Quiz & Flashcards