vi

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av vi - 8 februari 2009 20:19

Inatt har hela familjen sovit jättegott! Jag kände mig pigg så efter frukosten röjde vi undan i rummet under toan så Herr röris ska få plats när han fixar med rören i veckan.

Maja och Filip gick en solig promenad med grann-grabbarna medans jag städade efter röjningen (gick inte så bra att göra det när Maja var med eftersom hon plockade upp allt jag plockade ner)


Efter lunchen åkte vi en liten sväng till "stan" och kom hem med kritor och pappersrulle. Filip åkte och tränade och jag och Maja testade att måla med kritor för allra första gången. Förrutom att de gärna ville vara i munnen så gick det rätt bra. Hon fattade vad man skulle göra och lite klottrat blev det.....men svagt.


 


Aha...tänkte jag. Vi kanske skulle måla med mina färger? Det syns ju mycket mer och visst vill jag att Maja ska vilja måla som jag. Dags att odla intresse....om det nu går?


Det gick! Började försiktigt med penseln (också den i munnen ibland) men sedan blev det crazy...Maja släppte loss och lät kreativiteten flöda....hon hade skitkul när hon plaskade med händerna, gojsade runt i färgen och kröp fram och tillbaka på pappret.


 




Jag fick tillslut avbryta kaoset. Vi skulle ju hinna sanera Maja innan pappa kom hem. Det gick inte så lätt som tänkt. Det mesta gick ju bort men nog finns där gott om spår att visa upp på simmet hehe.


Maja i pyjamas, pappa hemma och jag ramade in hennes allra första mästerverk. Tre små tavlor till hennes rum och en jättetavla i tv-rummet. Snyggt som attan!!

Ovido - Quiz & Flashcards