vi

Alla inlägg den 28 februari 2009

Av vi - 28 februari 2009 19:38

Vaknade imorse vid halv sju och det var ljust ute, underbart!! Idag var det dags för dop och enda uppdraget på förmiddagen var att göra vid oss.


Lättare sagt än gjort. Maja blev ju färdig fort , allt klär ju en skönhet ;) Jag och Filip hade mer bekymmer. Den kostymen eller den, de byxorna och den kavajen...eller den skjortan och den kavajen???? Jag som trodde att jag hade nåt att ta på mig, visade sig att det hade jag inte heller. Maja traskade tålmodigt runt medans jag och Filip provade en mängd olika kombinationer. Det slutade med att Filip iallafall lyckades, men jag misslyckades.


Vi åkte in till stan så Maja kunde sova så tätt inpå dopet som möjligt för att allt skulle kirra. Presenten som vi planerat hade vi då tid att införskaffa samt gå och spatsera i solen.

Vi traskade bort till kyrkan i god tid för vi ville ju inte missa Mikes och Rebeckas lilla Ellies dop. Det blev en snabb dopgudstjänst sedan påföljande middag, fika och presentöppning. Tack för en trevlig eftermiddag och stor kram till lilla Ida Ellie Rabecka.


Lite sega kom vi sedan hem igen och njöt av en långkväll hemma. Jag lagade goda pannkakor, vi lekte med lera och tömde ut alla leksaker på golvet.....as usual.

Nu väntar melodifestival och snacks i myskläder.......gött!

Av vi - 28 februari 2009 18:20

GRATTIS GRATTIS



Var fjärde år infaller en dag så min far har sin födelsedag. Tyvärr är det inte i år men ett stort grattis till världens bästa far ändå.


 


Utan honom hade jag inte kunnat hälfen av det jag kan idag. Har honom att tacka för mycket. Tack för ditt intresse, stora omtanke och din hjälpsamhet.

Hoppas ni har det gött på er minisemester.

Många grattiskramar !

Ovido - Quiz & Flashcards