vi

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av vi - 18 februari 2009 21:38

Jaha, tredje dagen på lovet och ytterligare en rivardag. Efter frukosten hoppade jag in i badrummet och bilade ner putsen från murstocken.


 


Sedan bytte vi. Filip skulle bära ut all sten från det uppbilade golvet och det skulle betyda att ytterdörren skulle vara öppen mycket och med minus 11 grader ute så skulle det bli väldigt kallt här inne. Maja och jag fick lämmna huset.

Bror MArtin ringde och sa att han plus hans två barn var på väg hit så MAja och jag mötte upp dem hos mina föräldrar. De lekte lite och Maja tittade förskräckt på. Här är de nyvakna och rollerna ombytta, Maja kaxig och Ida mer avvaktande.


 


När vi fått lunch och alla barn fått sova middag åkte vi in till stan för att införskaffa en present till Filip som jobbat så hårt idag. På vägen hem svängde vi inom affären för att handla inför kvällens middag.


Hemma igen och Filip hade inte bara tömt badrummet utan även dammsugat samt våttorkat hela huset! Tur att jag köpte en present till honom. Vi satte genast igång med middagen, tände brasa, dukade och 30 minuter senare kom grannarna "uppsnoffsade till tusen". Gott gott och såå trevligt, ingen anmälan till grannfejden här inte.


 

 


Såhär glad blev Marcus när han trott att han varit händig och satt fast en list. Två sekunder efter bilden togs, ramlade listen ner. Bra kämpat dock.

Ovido - Quiz & Flashcards