vi

Alla inlägg den 28 mars 2011

Av vi - 28 mars 2011 20:26

En dålig natt. Vi har kanske varit bortskämda med lilla Ellen, det e kanske nu det startar på riktigt? Filip stack iallafall  till jobbet. Jag var spänd över hur det skulle gå att fixa till oss andra tre och komma iväg med vagnen till dagis.....det gick jättebra  idag. Skönt!

Jag monterade ner det sista i köket när jag kom hem. Skulle just vila när Ellen vaknade. Vi mös och pratade lite och när hon somnade var det dags för mig att äta lunch och sedan hämta Maja på dagis igen. Ingen vila idag alltså....men imorgon så ;)


Vi tre tjejer skulle sedan till mitt jobb på ett möte. Det var dags att placera barnen i klasserna inför åk 3 och där behövde jag vara med. Dags att ta på sig vanliga kläder. Kändes konstigt att hoppa i jeansen och det där utan magen. Saknar den lite.


 


Maja och Ellen var jätteduktiga på mötet.


Väl hemma kom herr hantverkare och satte kakel i köket. Fogas en annan dag, så tjusigt det blir. Underbart att "unna" sig hantverkshjälp och bara titta på.

Av vi - 28 mars 2011 20:11

Per, Sofie, Caspar och Hertha kom på fika och ville kolla in nya bebisen. Kidsen lekte, vi snackade och Ellen fick presenter. Tack tack!


    

Vi åt en snabblunch och sedan vidare på Majas gympa. Filip hängde på idag och jag och Ellen var hemma.

Efter gympan kom Mike, Rebecka och Elli hit. Vi kunde ju inte fika igen så Filip lagade spagetti och köttfärssås. Trevligt att prata lite och trevligt att gästerna hjälpte till ;)


   

Fick reda på att köket kaklas imorgon så när gästerna gått började vi montera ner fläkt, uttag osv....Phu! Med facit i hand blev det ALLDELES för mycket idag. Imorgon är det måndag, Filip börjar jobba och Maja ska till dagis. Jag ska VILA!

Ovido - Quiz & Flashcards