vi

Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av vi - 4 oktober 2008 16:49

Jodå, det har gått rätt bra idag faktiskt.


Maja åkte till farmor och farfar (har blivit lite av en vana nu när vi försöker få tillbygget klart) och vi satte igång med ett litet biprojekt. Vi satte hängrännorna, stuprören, vinklarna och trattarna. Det visade sig ta nästan hela dagen. Blev ingen tid över till reglarna som egentligen skulle sättas idag. De får vi ta imorgon.

 


Vi åkte sedan in till stan för att hämta hem älsklingen. Vi fick middag och tillhörande efterrätt. Tack för allt (och tack Bertil för att du hade städat av bilen invändigt?!)

 


Nu är vi hemma. Familjen har duschat och svidat om till underbara slappekläder. Vi ska ha en riktigt mysig hemmakväll vi tre i vår familj (okej Skorpan, vi fyra i vår familj)

Av vi - 4 oktober 2008 09:18

Ovanpå den här "jag-är-rädd-att-mamma-och-pappa-lämnar-mig-på-natten" perioden som bebisar kan ha nu får Maja en massa tänder OCH är förkyld. Detta resulterar i en fruktansvärt dålig nattsömn. Inatt var det min tur med Maja. Jag var beredd och lade mig  22.00. Maja vaknade därefter en gång i HALVTIMMEN fram till 01.00 Sov sedan ända till 02.30 WOW (men det gjorde inte jag för jag hade hamnat i någon konstig fas så hjärnan gick på helvarv, why not liksom) Det slutade med att jag somnade 03.00 väcktes 04.00 och sov sedan till 06.00 då det, för Maja, var morgon. Skulle inte tro det va?!

Filip som inte hade tjänstgjort den natten tog Maja så jag kunde sova 1½ timme till.


För att göra en lång historia kort: inatt har jag skrapat ihop 4½ timmes sömn (med två avbrott). Gött det! Idag ska det byggas på tillbygget.....jag är så redo



Ovido - Quiz & Flashcards