vi

Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av vi - 27 oktober 2008 20:18

Piss och mög och fan och hans moster!!!!!!!!!! Kommit hem från bowlingen nyss och självklart förlorade vi och det ENBART på grund av mig. Detta var typ det enda lag som vi skulle kunna slå i praktiken men då sjabblar jag till det. Hatar press, då går det som sämst.


I förmiddags kom Lena hit med lilla Emmalisa 3månader gammal. Så söt och så liten. Maja bredvid henne såg ut som en jätte. Vi traggade, käkade äppelkaka och hon köpte lite av Majas kläder. Vi träffades varje dag i 3½år och nu senast har vi träffats tre gånger på 3 år. Lite skillnad. Kul att ses och hoppas det blir mer ofta nu.


 


Vi packade sedan väskan och traskade iväg till mammaträffen. Maja somnade så sött i vagnen så jag fick 1½ timmes ledighet på fikan. Skönt att kunna koppla av lite och bara sitta och fika. Maja vaknade sedan och fick då låna en inomhushjälm av Martina. Perfekt att ha nu när Maja går men faller handlöst då och då. Tar värsta smällen iallafall. Hon ser ju VÄLDIGT lustig ut i den så hädanefter har vi den bara hemma.



Filip kom och hämtade oss så vi slapp gå hem (så lat jag har blivit).


Fick förresten världens grymmaste tandvärk i natt och ringde som en galning efter en tid hos tandläkare men den första tiden någon av dem hade var på onsdag. Tänkte att det skulle jag fixa med lite alvedon. Det gick inte. Det blev bara värre och värre och när Filip hämtade oss dunkade det i hela huvudet, det var så svullet att jag inte kunde bita ihop plus att det var helt blått i tandköttet. Jag ringde akut-tandläkare men det var världens suraste kärring som svarade och menade typ att klart jag skulle fatta att de inte hade någon tid?! Va fan kallas de då akut-tandläkare för? Ringde ett annat nummer till någon jourtandläkare och fick tillslut tid imorgon iallafall. Fram tills dess har jag Martinas och fars smärtstillande tabletter att knapra på. Hoppas det räcker.....


Alltså en bra dag som bara blev sämre och sämre. Pessimistiska jag räknar ju då självklart med att natten också ska bli dålig. Den som lever får se. Godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards