vi

Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av vi - 7 oktober 2008 20:00

Idag var det dags för babysim igen. Vi packade väskan och förberedde oss. Men under tiden att morgonen flöt på så kändes det inte alls som om Maja var fit for fight att hoppa i plurret. Snoret rann, hon hostade och såg allmänt glansig ut i ögonen. Nej, dags att ta ett vuxet beslut. Maja ska INTE idrotta idag.


Vi lekte lite hemma istället. Efter några timmar åkte vi in och hälsade på Majas mormor på hennes jobb. Hon blev så glad så. Sedan somnade Maja så gott så i sin sovpåse i vagnen. Jag passade ju givetvis på att spatsera runt på stan. Två långärmade tröjor blev det till Maja nu när det blivit så kallt.


Helt ovetande om shoppingturen vaknade sedan Maja. Vi tog en svängom inom Rebecka. Fem veckor till hennes bebis beräknas komma. Ska bli spännande.


Vi kom hem igen och båda lade oss och vilade. Gällde att passa på för Filip jobbade till åtta idag så jag skulle orka med hela kvällen. Finns inget bättre än att vila eftermiddag.

  

Vid middagstid bjöd (tvingade) jag hem mina föräldrar på middag. Jaja....middagen fick de laga själva för sådant kan ju inte jag. Jag och Maja åt makaroner och korv (jag lagat) och mina föräldrar åt någon slags gryta (far lagat).




Mor var sleten och åkte hem men far stannade tappert kvar och "elade" i tillbygget. Stort tack! Sedan kan Filip och jag fortsätta med gips och brädor.


Nu har Maja somnat och min darling kommit hem så allt är som vanligt. Jag tittar på "Äntligen hemma", mitt favvoprogram. Hoppas min bror Mattias  med flickvän också tittar för de köpte ett gigantiskt renoveringsprojekt på 234 kvadratmeter idag (kolla in deras blogg på länken till höger).


 Stort GRATTIS!!! Önskar er all lycka.

Ovido - Quiz & Flashcards