vi

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av vi - 17 oktober 2008 18:39

Idag har det verkligen gått i ett.


Filip stack tidigt till jobbet idag så Maja och jag fick käka frukost ensamma idag. Eftersom vi hade agendan full idag kunde vi inte ha pyjamas till lunch utan vi fixade till oss direkt. Vi stimmade rundor i vardagsrummet och sedan hopp i säng.

 

Jag packade väskan, plockade iordning och fixade med en tvätt. Fick sedan väcka Maja för det var dags för sången. Maja blir svårare och svårare att få att sitta kvar på madrassen och titta på mig och göra rörelser. Hon vill helst gå rundor till musiken. Maraccas (som hon mest tuggade på) och sjalar fascinerade henne en stund och då gick det bra att sitta ner och ta det lugnt. Hörde idag att de ska vara med i julspelet i kyrkan. Förra året hade dessa små bebisar varit utklädda till små änglar....hur sött som helst. Ska bli mysigt.


Efter sången åkte vi till affären och storhandlade. Gött att ha det gjort. Hem igen, asa in alla kassar plus Maja, plocka upp alla varor, Maja fick lunch, hängde upp en tvätt, packade väskan på nytt och in i bilen och körde till Majas farmor och farfar. De hade ju frivilligt erbjudit sig att passa Maja så jag och Filip kunde gå på stan. Underbart! Ibland är det mysigt att åka alla tre och spatsera där och ibland är det underbart att få vara där själv.


När jag lämnat Maja köpte jag vindpapp, dyckert, spackel, gipsskruvar på Bygg Max och hämtade sedan Filip på jobbet.

Vi bestämde oss snabbt för att utnyttja ensamma tiden på stan maximalt så vi delade på oss.

Jag handlade ett par stövlar, ett par skor, en stickad klänning, en stickad tröja, två linnen, två tröjor och en blus. Jag har dock inte provat något av plaggen så det är ju inte säkert att jag behåller allt. Bilder kommer sedan, orkar inte prova nu heller.

Maja fick höst/vinterjacka o mössa. Filip handlade två par jeans och en skjorta.


Vi hämtade hem vår älskade Rumpa, som hade myst med sin farmor och farfar, och en nylagad lasagne och körde hem. Nu har vi smaskat på den goda lasagnen, visat upp våra nyinköpta plagg för varandra och myst med Rumpan.

Hon sover nu som en stock och jag får nog ta en treo idag också. Blev kanske lite för intensivt t.o.m så jag glömde äta lunch. Men kul har det varit.


Imorgon väntar nya äventyr.....mer säger jag inte mor (hon fyller 56 år imorgon). Söndag blir också i full fart så vi behöver nog en helg efter denna helgen ;)

Ovido - Quiz & Flashcards