vi

Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av vi - 21 oktober 2008 19:47

Natten blev bättre. Den blev rätt tyst med några napp-in-stopp, så skönt. Det behövde vi.


Idag var det avslutning för Majas babysim. The babies fick prova flytvästar. De fick sitta i "båten" och dyka ner till oss och känna hur det var med flytväst. Maja fick också åka jetstråle i badring....kul kul. Hon har nu klarat sjöstjärnans grupp.Givetvis ska vi fortsätta i nästa grupp efter lovet.


 


Jag och Martina hade sedan bestämt att vi skulle gå på stan. Skulle bli kul men.....efter simmet skulle vi då packa om i bilarna inför stan.....Martina upptäckte att hon glömt vagnen hemma (hur man nu kan göra det ;)  Buhu.

Vi traskade upp och åt smarrig tacotallrik iallafall och efterrätt  ....schhh...behöver ingen veta ;)


Maja och jag skulle ju vara ensamma hemma hela dagen idag. Filip jobbade till åtta. När vi kom hem fördrev vi tiden lite. Min far kom en halvtimme och snackade lite och sedan kom Martina och Emilia. De skulle kolla lite av Majas kläder. Hon växer så fort och jag handlar väl rätt mycket. Perfekt att sälja av gamla kläder. Den som köper blir glad över nya billiga kläder och jag blir glad för jag får lite bidrag till att köpa nya kläder som passar Gurkan.


De stack vid fem och då var jag rätt mör. Då känner man verkligen att man vill att den där andre ska komma och kramas, muntra upp, snacka, avlasta osv....men Filip lyste med sin frånvaro. Men men....vill man ha 8 veckors semester får man ta några kvällsmöten, föräldramöten, helgjobb med IUP samt kvällslektionsförberedelser och samtal med föräldrar på kvällstid. (Detta ska jag ge mig in i igen om mindre än tre månader)


En liten färdigpaj blev det i magen idag. Klarar mig inte utan min lilla privata kock (Filip). Blir mest fil och mackor då.


Sitter nu och softar i fotöljen med treo och en clementin. Bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards