vi

Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

En skön dag som mammaledig

Av vi - 25 februari 2009 19:03

Onsdagar är härliga! Jag är ju mammaledig då och har en hel dag att vara med Maja.


Idag cyklade vi till Emilia och Martina. Våra små tjejer har ju kännt varandra sedan de föddes (2 veckor skiljer det i ålder) och under det första året har de ju träffats typ två gånger i veckan. Nu har båda mammorna börjat jobba och därför inte setts på länge. Idag var det dags att komma in i de gamla banorna, träffas, snacka om allt, fika och allt medans de "stora" flickorna lekte. Trevligt!


 

V

i cyklade hem igen och Maja somnade  på cykeln!!! och sov vidare hela vägen in och upp i sängen och sov igenom hela avklädningen av cykelhjälm, mössa, overall, stövlar....... Har aldrig hänt förr.


Efter lunchen kom min mor hit och vi tog en långpromenad alla tre ner om byn och lånade böcker till Maja, handlade samt kollade kakel och klinker. Jag och Filip hade ju sedan innan bestämt vilket kakel och klinker vi skulle ha och nu bestämde mor min vilket klinker de skulle ha i sin källare.


Vi traskade hem och åt lite mackor, Maja stimmade och sedan kom Filip. Äh vi passar på att köpa kaklet och det nu så det inte försvinner. Sagt och gjort. Filip och far hjälptes åt att lasta och transportera hem sakerna till oss och till dem. Gött att ha det gjort......är ju nästan dags ha hah ahahahaha


Efter en god middag, lax klyftpotatis och sås, är Maja nattad och vår kväll ska börja.

Imorgon väntar jobb igen och ni har väl läst i tidningen? En grad kallare ska det bli i skolan för att spara in pengar....till  ja säkert ARENAN....va fan är det!! Fördjävligt, men inget förvånar längre när det gäller skolans värld. Vart är vi på väg?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards