vi

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av vi - 13 januari 2009 20:48

05.00 vaknade Maja! Kanske för att hon visste att det var bad på gång, kanske för att hon var hungrig eller kanske för att hon inte ville sova längre. Majas mamma och pappa ville dock sova en liten stund till, Maja fick därför en slurk välling och lite Teletubbies på tvn. Kanske slumrade vi till några minuter, annars gjorde Maja ett strålande jobb med att hålla oss vakna.


Efter tre baljor kaffe var vi, Maja och jag, redo för bussen till badet. Grymt förberedd som jag var hade jag packat all utrustning kvällen före så det var bara att hoppa i overallen och ge sig ut i mörkret. Maja hade overall, jag jacka (bäst att var övertydlig, man vet ju inte vilka som läser. Äger dock en overall men det är en annan historia) och vi promenerade raskt mot bussen. Klockan var nu strax före åtta och Maja hade sådeles varit vaken i tre timmar och tyckte det var läge för en tupplur. Så Maja sov hela bussturen till badet, ingen rullator denna gång, och vaknade lägligt vid entrén till badet. Vissa har det jäkligt bra!


Jag har badat med Maja förr och vet att hon älskar att bada så jag misstänkte att det hela skulle gå ganska smidigt. Och mycket riktigt, Maja var som fisken vattnet, hal som en ål och glad som en... ja vad säger man... men glad det var hon. Vi sjöng, inte jag dock(har lite problem med att komma ihåg texter, rytm, takt plus att jag är totalt omusikalisk, bubblade, simmade efter plastankor, dök, kramades, simmade med "korvar". Sammanfattningsvis en jäkligt rolig halvtimme!


Efter badet mötte vid farbror Mårten för lunch! Stekt rödspätta blev det, mycket gott! Efter maten kände både jag och Maja oss väldigt trötta och begav oss därför hem. Väl hemma blev det sängen för Maja och soffan för mig. En kopp kaffe och ett Aftonbladet och eftermiddagen var räddad!


Nu skiter jag i detta! Pallar inte skriva mer...


Jobb imorgon! engelska, engelska och idrott står på schemat! Sofie ska vara hemma och njuta av dagen med vår Maja.


Klart slut!

Ovido - Quiz & Flashcards