vi

Alla inlägg den 16 januari 2009

Av vi - 16 januari 2009 19:42

Äntligen fredag!! Underbar känsla när man sticker hem från jobbet en fredagseftermiddag. Love it!


När jag kom hem så mös vi lite hela familjen och pratade av oss. Maja och Filip hade provat på sångstunden på öppna förskolan idag. Mycket intressant. Han berättar själv om det här:


Slog följde med granne Annica och hennes söner Albin och Oliver. Kallt som attan i dag men gott med lite sol. Hade väl inga större förväntningar på öppna förskolan men såg det som ett sätt att hitta på något och bränna lite tid.


Halv tio började sången, vi satte oss i ring på klassiskt dagis manér. Ledaren, Anders, tyckte vi skulle börja med en presentation och höll upp en trumma. Jaja, tänkte jag och eftersom jag var först så sa jag:  "Filip heter jag och det här är Maja". Anders säger då att Pappor inte får spela trumma... Så snällt fick jag lämna trumman vidare till Maja. Attans att jag inte fick briljera med min taktkänsla ;)


Ja, sen sjöng vi en sväng! Man fick önska låtar, Albin önskade "Ekorrn satt i granen". Men han vågade inte riktigt stämma upp i den alternativa versionen som han annars så glatt truddeluttar på, bättre lycka nästa gång. Plötsligt slänger Anders in en bön! Nåt med nån fader osv.... Ja, nåt religiöst inslag får man väl stå ut med... Sammanfattningsvis: Trevlig sång, god och billig fika (10 spänn, jag drack ju bl.a.tre koppar kaffe!!!) och trevliga människor. Dit går jag nog fler gånger! Det trodde ni inte, va??? 


Mysigt att sitta och snacka och höra hur deras dag varit. Jag började sedan tapetsera andra väggen, den bakom kaminen. Vi stannade av för en go pizza och sedan blev det två våder till. Väntar med de sista tre våderna till imorgon då det är bättre ljus och förhoppningsvis en hantlangare för blir lite knixigt bakom kaminen. Men det kommer bli kanon! Är såå nöjda!


Maja har nu slocknat, utan protester (varför blir man så nervös då? För bra för att vara sant?, nog ska det komma en attack innan natten väl?! Vi får väl se) Nu väntar popcorn och mys i soffan.


Trevlig kväll

Ovido - Quiz & Flashcards