vi

Alla inlägg under mars 2011

Av vi - 15 mars 2011 08:05

Den 13:e mars kändes det att det nog skulle bli av. Tog sista bilderna av magen.


    


Mor och far hämtade Maja vid 10.00 så vi skulle få va själva. Maja tyckte vi skulle ha sångsamling och det var jag inte så sugen på ;)

Var 7:e minut kom värkarna...och Filip fortsatte sångsamlingen hehe


  


Det blev tätare och tätare och självklart mer ont. Lite i två åkte vi in och insåg att vi skrevs in på samma tid som när vi åkte in med Maja. Den gången tog det 4 timmar och vi hoppades att det skulle gå lika fort och bra. Det gick snabbare.....

Klockan 16.28 hade vi fått en liten flicka till. Hon var 52 cm lång och vägde hela 4290g. Hur fasiken får de plats???


  

  

  


Vi kom upp på ett överfullt BB efter några timmar där vi fick dela sal och Filip fick inte plats att stanna. Allt gick bra och första dygnet gick kanon. Filip kom in snabbt igen på morgonen till oss :) Sen ville vi bara att storasyster skulle få träffa sin lillasyster. Det var ju besöksförbud så vi åkte hem istället.


          


Vår allra sötaste Maja fick så träffa sin lillasyster Ellen när Ellen var nästan exakt ett dygn gammal. Sådant värmer i hjärtat!


  



  


Stort tack för alla gratulationer som redan kommit in. Kram på er!

Av vi - 13 mars 2011 07:33

Lördag


Vi städade huset som vi alltid gör på morgonen. Maja och Filip åkte sedan till farmor och farfar och en tur på stan.


Jag stannade hemma och målade Majas stol, tog en långdusch och sov på soffan. Strax efter lunch kom far som skulle riva resten av uterummet. Jag var ju tvungen att gå ut och observera. Vädret var toppen. Mor kom förbi och vi gick en kort runda i hopp om att bebisen skulle komma ut ;)


Maja och Filip kom hem och bebisens bilstol kom på plats i bilen, uterummet kom hem till far och så avslutade vi med pizza.  Melodifestival och soffmys väntade och tidigt sänggående....äh typ som vanligt ;)


Då var BF 12:e mars över. Tillhör antagligen de 75% som får bebis EFTER BF (20% innan, 5% på BF, 75% efter BF)

Av vi - 11 mars 2011 20:14

Fredag och mamma-Maja dag


Ett besök på öppna förskolan med sång, fika och bus blev det. Det var läääängesedan vi var där sist. Hanna, Tilde och Mille drog med oss dit.


 

     


Soffmys och lunch hemma. Solen sken-det blev hagelstorm-solen sken-hagel kom?? Fattar nada.


  


Vi "bjöd" morfar på fika och Maja fick prova moppe.


  


William bjöd in Maja på eftermiddagslek. Maja blev överlycklig! Jag läste tidning och tog en tupplur. Måste ju vila.....imorgon är det ju dags....pfttt.....varför har man ett beräknat datum egentligen? Bara 5 % som kommer då. Bitter? Jag?? Hur kan ni tro det ;)


  

Av vi - 10 mars 2011 18:33

  


Ösregn, storm och t.o.m snö!! En riktig hemmadag blev det idag. Knappt jag orkade ta på regnkläder och bege mig på cykeln för att lämna och hämta Maja, men det gick.

Tre nya filtar har jag sytt i mitt mysiga hem idag. Skönt att sitta och sy, kolla tv och höra stormen ute.....men ingen bebis.

Morfar kom på frukost och pratade lite, Maja och jag har lekt bibliotek (?!) och jag har blivit inlåst i Majas prinsesstält och fick vänta tills prins Filip kom och räddade mig.

Av vi - 9 mars 2011 16:42

Dagarna bara går och det kommer ingen jäkla bebis. Nu är det tre dagar kvar....kanske.


I måndags jobbade jag. Jag håller i vissa grejer på jobbet som jag ville ha klara så det blev ett par timmar vid datorn där. Jag gör olika testmaterial i matte som man kan använda i årskurserna 1-3 för att kolla av om eleverna uppnått kunskapskraven enligt nya Lgr11.

I tisdags hade jag lovat mig själv att bara vila så igår satt jag ute en stund i solen och vilade sedan på soffan. På eftermiddagen när jag hämtat Maja lekte vi med Tilde och Mille.


  


  


Idag tog jag och mor en sväng på stan igen. Jag shoppade vårjacka och vårskor. Helnöjd!! Perfekt att ha det inhandlat för långa turer på stan blir det inte så mycket av den närmsta tiden. Det var inte därför vi åkte in men men....jag sprang på det och då är det lika bra att slå till. Jackan är mycket snyggare i verkligheten, ser tråkig ut här. Nu fattas bara en snygg väska.....

  



  


Maja var glad och toppad idag när jag hämtade henne och fortsatte när vi kom hem med att göra om tv-rummet. Helnöjd var hon när hon skapat något slags Andys.


  


Man vill liksom bara ta det lugnt och vila (för nog är jag dödstrött) men samtidigt vill jag flänga rundor så mycket som möjligt, dels för att bebisen kanske ploppar ut snabbare då och dels för att hinna med just att komma ut lite för det kommer ju en tid då det blir mest hemmavid snart.


  


Av vi - 6 mars 2011 19:15

Ahhhh, sol idag igen! Ut direkt efter frukost. ÄFilip stack och tränade och jag och Maja roade oss såsom tjejer skall.....vi snickrade. Hennes studsmatta behövde en stege så hon kan ta sig upp och ner själv när hon ska studsa. Vi hittade lite reglar i garaget och så satte vi igång. En liten praktisk stege blev det som hon gärna sedan ville prova.


  


Kalas för farmor blev det sedan. Stort GRATTIS!! Maja sjöng för fulla muggar, en av hennes favoritsånger.


    


Efter kalaset körde vi direkt till gympan. Ny redskapsbana blev det idag.....Maja tyckte den va cool. He he!


Klockan blev sex och då ville Maja ut igen och studsa, gräva och gunga. Har fått mersmak nu efter två fina dagar. Det började skymma men en sådan förfrågan kan man ju bara inte säga nej till. Filip tog veckoshoppingen och jag tog utelek med Maja.

'

  

Av vi - 6 mars 2011 08:49

Vilken vårdag!! Man blir liksom helt toppad och bara MÅSTE ut. Vi städade huset först så allt skulle bli klart innan vi gick ut. Skönt!


Vi var nog ute en tre timmar och bara pysslade i trädgården. Filip köpte hem mat som vi satte oss ute i solen och åt. Gött!

In och sova en timme och sedan gick det bara inte att vara inne mer. Ut igen! Det räfsades och lektes med järngänget på gatan. Vår!!!!


      


På kvällen kom Frida och Marcus. Vi käkade tacopizza, yummie samt "kollade" andra chansen. Nice nice! Bebisen hade välrldens gympapass och blev nästan rädd den vänt sig?!? Vi får se..... Tack för att ni kom och hade en trevlig kväll med oss.


      

Av vi - 4 mars 2011 19:39

Fredagar innebär nu Maja+mamma hemma. 15 timmarsbarn är nämnligen lediga på fredagar.


En lekdejt va inplanerad och vi tog det därför lugnt på morgonen.....ja fram t.o.m 40 minuter innan avfärd. Kom på att vi kanske skulle sy en liten snuttefilt till lilla Jonathan som vi inte förut träffat. Sagt och gjort. Maja valde tyg och så satte vi igång. Helt plötsligt hade vi väldigt ont om tid. 50 minuter senare anlände vi dock hemma hos Jack, lillebror Jonathan och mamma Jenny. Efter att ha krängt ballerina och vänt upp och ner på JAcks sängkläder(samt Jennys och Odds) tackade vi för oss och cyklade hem igen ;)


  


Lunch och snabb soffvila. Morfar kom och tog Maja och jag åkte till besöket hos mödravården. Bebisen mår fortfarande bra, alltid skönt att veta. Jag hämtade Maja och morfar och vi bestämde oss för en snabbis på stan. Majas dagisjacka gick sönder i förrgår och tycker det är lite väl kallt att ta fram skaljackan och fleece. Morfar hängde med när vi rusade genom affärernas barnavdelningar på jakt efter en vinterjacka till dagis på rea. Fanns typ nada kvar dock mängder av fina vårjackor. Tillslut fann vi en som uppfyllde kriterierna varm-rea-rätt storlek. Vi slog till. Vem vet hur länge vintern skall hålla i sig.


  


Vi avslutade med en go fika. Mysigt med morfar med på stan!


  


Ovido - Quiz & Flashcards