vi

Alla inlägg den 4 september 2008

Av vi - 4 september 2008 19:01

Hello! Idag var det torsdag, vilket (nuförtiden) innebär enda dagen utan något inplanerat. Ibland är det tråkigt och ibland bara bra.

Idag var det en underbar sensommarmorgon så jag kände verkligen för att ut och gå. Martina och Emilia var med på idén. Vi promenixade till affären och handlade veckans ranson av frukt. Det blev vattenmelon, plommon, clementiner, bananer och vindruvor. Äpple och päron har vi i träden här hemma.

Idag blev återigen startskottet för Martina och mig och vår mer nyttiga livsstil. Promenader och frukt istället för bil och fika. Vi får se hur länge det varar.


Martina och Emilia följde med hem till oss så barnen kunde leka och vi snacka. Vi passade på att laga lunch (blir aldrig av när man är själv). Visst, blev bara makaroner och stekt korv men ändå.


The "Mission of the day" idag var att bygga klart ställningen på framsidan. Filip, Filips pappa och min far slängde upp ställningen och sedan fortsatte Filip och hans pappa lite till med att stuva om bland brädorna och därmed förbereda för takläggarna. Jag lagade middag och höll Maja sällskap. Hade dock gärna jobbat där ute istället.


Nu har jag dammsugat i källaren och Filip diskat i köket. Maja har lagt sig och vi ska ta det lugnt. Imorgon är det babyrytmik på schemat, ska bli kul.

Ovido - Quiz & Flashcards