vi

Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Från toppen till botten

Av vi - 25 september 2008 18:40

Heute...?

 Maja und ich sollen nach Kristianstad fahren. Aber sie sollte nicht schlafen und das bedeute das ich nicht klä på mig könnte. Ich ......äh fan va man glömmer snabbt. Va skulle man egentligen med tyska till??


Ja för er som inte kan tyska (iallafall inte min knöggliga) så börjar jag om. Maja och jag såg fram emot en dag med bil så vi skulle passa på att fara till stan och mitt jobb. Jag skulle använda hennes första sovpass till att göra mig representabel men bara för det skulle hon inte sova. Jag var kanske lite väl ivrig och försökte innan hon ens blivit trött. Hon somnade iallafall till sist i vardagsrummet ....och jag hade ingen tid att förlora.


Vi hoppade sedan in i bilen och stack till mitt jobb. Kändes bra att komma dit, det var väldigt viktigt. Ska ju kanske börja jobba efter jul.Vi stannade och snackade med så många som möjligt men det vara många barn jag inte hann träffa.


För att inte missa sömntåget for vi vidare till stan. Skönt att få strosa lite själv (alltså med Maja sovandes i vagnen). Köpte present till min brorson som fyllt 5år, bytte något plagg, kollade overaller och köpte hem två vinterjackor till mig själv. En blir det iallafall, får lägga ut bild sedan. Efter jackinköpen mådde jag konstigt igen. Fruktansvärt trött, illamående, frossa och huvudvärk. Skippade pyjamasinköpen samt barnsäkerhetsattiraljerna och stack hem istället. Filip kom hem samtidigt så han tog över så jag lade mig och slockande direkt. Vet inte vad det ska bli av detta.


Svärfar Bertil kom och hjälpte Filip att bära in alla våra fönster till tillbygget. De ska vi montera till helgen. Jag nattade en trött Stumpan.


Så nu är det kväll. Va värdefulla kvällarna är!! En självklarhet innan man fick barn, något man bara tog för givet. Nu njuter man av varje minut man kan få sitta ner i lugn och ro i tystnaden. En riktigt värdefull tid att ladda batterierna på. Man vet aldrig hur natten blir och även om den blir bra så är man (iallafall jag) lite på helspänn och man ligger liksom i startblocken. ....


Nu surar Filip över att han inte får ha datorn så slut för idag, tack för idag, vi ses igen imorgon hej och goodbye (kommer in i jobbet snabbt hihi)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards