vi

Alla inlägg den 12 juli 2008

Av vi - 12 juli 2008 07:45

Fint väder började det med. Maja somnade i sin vagn på morgonen så jag och Filip kunde stuva om lite brädor på uppfarten. Hela leveransen till tillbygget ligger på uppfarten och underst ligger staketstolparna som vi behöver snart.  Vi hann stuva om och få fram dem och sedan alldeles lagom efter det vaknade Maja. Duktig flicka!


Idag har Maja fattat hur roligt det är att plaska i baljan. Blött blev det, men det var kul.


Majas farmor och farfar var på besök. De hade med sig en present till Maja (som vanligt), en Brioleksak som Maja numera älskar. Filip, Maja och farmor och farfar skulle sedan (efter ytterligare några våfflor) ner och promenera i byn.


Jag och mor åkte till Yngsjö loppis. Brukar älska att gå på loppis men idag var jag inte så sugen, och inte mor heller så vi stannade bra tio minuter. Sen åkte vi till stan och handlade två nya böcker till Maja. Skulle köpa cykelstol till Maja också. Den låg så fint i kassan.....men det var fel pris som stod på hyllan. Typiskt! Den var dyrare än va jag hade trott så det var bara att lämna tillbaka den. Jaha...blä

Sedan åkte vi och hälsade på kära mormor på sjukhuset. Hoppas hon kommer hem snart. Otäckt när man inser att alla blir gamla :(


Väl hemma blev det kycklingfilé, potatis och vitlökssås. Sen var det dags att göra sig "vacker" för jag och Maja skulle till en gammal kompis i deras nya hus och grilla. Filip skulle in till stan med några kompisar och dricka öl.


Det var jättekul att hälsa på henne. Fint hus med bra potential de hade köpt. De har en son på tre år och väntar bebis nummer två nu om en månad. Man blir så sugen på att ha mage igen. Men NEJ, orkar inte nu. Det får vänta.


Nu är jag och Maja hemma. Maja ska få sova i vår säng inatt så nu ska vi krypa till kojs. Phu...som sagt här händer det mycket men ändå lite.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards