vi

Alla inlägg den 19 juli 2008

Av vi - 19 juli 2008 21:07

Det blev två cykelturer faktiskt. Först cyklade vi till affären och köpte god andrafrukost. Stannade till vid mina föräldrar och justerade cykelsadeln lite.


Maja somnade gott i vagnen när vi kommit hem så Filip och jag satt där ute och fikade. Gött, faktiskt lite sol. Efter "frukosten" lade jag mig och vilade i uterummet. Så skönt att vila där. Man slumrar lite från och till.


Filip åkte och fiskade och Maja och jag åkte in till sjukhusety tillsammans med mor för att hälsa på mormor. Hon blav så glad över att se Maja. Tanten bredvid på rummet lät som hon höll på att dö. Vilken ångest man fick. Maja och jag stack snabbt till våra vänner i stan, Mike och Rebecka. Vi fikade en timme och tittade på deras nya vagn. Tjusig, tjusig. Sen var det dags att köra tillbaka och hämta upp mor på sjukhuset.


Väl hemma hade Filip förberett grillad kycklingfilé. Vi satt ute och åt, det var inte igår det. Det är ju så det ska vara på sommaren. Stranden, glass och grillat på kvällen. Har inte blivit så mycket sådant denna sommaren.....men men den är inte slut. Hoppas hoppas.


Vi cyklade en sväng till ner till hamnen och stranden. Mycket folk i rörelse nu när det är beachhandboll. Vi kom hem lagom till ÖSREGNET. Då var det gött och gå in, byta om till pyjamas, sätta på en brasa, tända lite ljus och sätta sig framför tv:n och titta på.....teletubbies. Maja somnade gott sen och då tittade vi på en film. Tror inte jag såg hela, var alldeles för trött.


Nu är klockan 21.00 och jag ska krypa till kojs.

Av vi - 19 juli 2008 08:47

Har precis varit ute och monterat Majas cykelsadel på min cykel. Nu tycker jag Maja ska vakna för mamma vill ut och cykla. Så längesedan man cyklade. Har ju bara promenerat nu avigt och rätt i 6 månader. Ska bli kul och skönt att komma lite längre lite snabbare.


Hoppas bara Maja gillar det, men det tror jag.


Nu ska Filip måla de sista 16 ribborna på staketet. De andra 52 har jag redan målat. SEN ÄR VI KLARA!!!!!!


Idag står inget annat på schemat. Bara cykla rundor, kolla folk och ta det som det kommer. Trevligt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards