vi

Direktlänk till inlägg 28 juli 2008

Hässleholm, stranden, mammagrupp, rensa

Av vi - 28 juli 2008 19:06

Phu......äntligen sitter jag ner. Hör visserligen att Maja är lite ledsen där uppe när hon ska nattas. Försöker stänga av, pappa är ju där.


Maja stimmade lite inatt vid 04.00 så därför sov hon sedan till halv åtta.  Två timmar senare satt vi i bilen på väg till Hässleholm. Filip hade lagt undan en kostym som varken Helsingborg eller Kristianstad hade i hans storlek. Väl framme satt den inte bra. Tillbaka på ruta ett. In på MQ....måste måste hitta en kostym.....prova den....ja.....JA....ta den skjortan....mmmm....inte illa....slips då?....den....eller den....DEN. Så betala!!


Körde inom ICA på vägen hem och handlade fika till mammagruppen. Klockan var halv ett, mammagruppen skulle komma klockan två. Hinner vi....till stranden? Japp. Lastade vagnen och traskade iväg.


Såå skönt på stranden. Kände trycket från grannen så jag tog första doppet. Kallt men skönt när det var över. Mycket mer hann vi inte för vi skulle ju hem igen. Bara att traska hem.


Filip fixade fikan och jag dukade. Så kom mammagrupppen. Filip smet tillbaka till stranden igen. Vi fikade, snackade, försökte smita undan getingarna och hade allmänt trevligt. Kul att vi fortsätter hålla kontakten varje vecka. Det kommer nog vara väldigt värdefullt i höst i mörkret och regnet.


Mammagruppen gick och Filip kom. Han såg inte så glad ut. För någon vecka sedan krossade han sin nya telefon. Han betalar fortfarande på den så det var bara till att ta tillbaka en av våra gamla. Den hade han alltså idag fyllt med vatten?! Plockade fram en till av våra gamla (nu är vi alltså två mobilgenerationer tillbaka). Den saknar dock batteri så om ca ett dygn har han ingen telefon men betalar fortfarande på sitt gamla abonnemang och telefon. Kul.


Ikväll lekte Filip med Maja och jag rensade bland hennes kläder. Mycket kläder som inte passar längre.


NU sitter vi ner och tar det lugnt. Känn som det är första gången idag som jag andas ut. Phu. Imorgon ska jag ta det lugnare. Bara vara på stranden och njuta.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vi - 20 mars 2013 19:52

Nu har vi slutligen kommit till det sista inlägget för gott. Fem år har gått sedan jag startade denna blogg. Till en början som en form av tidsfördriv när jag var mammaledig men sedan ett fantastiskt sätt att föreviga barnens uppväxt. Bloggen ska...

Av vi - 19 mars 2013 08:39

Ellens kalas blev av iallafall, tack vare penicillin. Stora delar av familjen kom och ville fira våran Ellen. Ellen hade sett fram emot kalaset men när alla kom var det lite läskigt. Presentöppningen fick flyttas fram tills hon blivit lite mer varm i...

Av vi - 16 mars 2013 18:52

Idag samarbetade jag o Maria. Flickorna skulle dansa men inte jag eftersom jag går på penicillin. Filip skulle städa huset inför kalaset så jag och Ellen skulle lämna huset. Maria ville träna men kunde inte för hon var själv med barnen. Aha! Jag le...

Av vi - 14 mars 2013 12:26

När jag lämnat på dagis kände jag väldigt snabbt att allt inte var som det skulle. Känner igen symptomen på halsfluss väldigt bra nu efter alla år. Febern kom också krypande. Ringde VC men de sa jag skulle ta Alvedon. Mot kvällen var det fullt utveck...

Av vi - 14 mars 2013 12:05

Den 13 mars 2011 föddes "lilla" Ellen. Igår var det alltså två år sedan. En glad tjej fick äntligen öppna sina "ket". En ännu gladare tjej lämnade jag förväntansfull till dagis. ...

Ovido - Quiz & Flashcards