vi

Alla inlägg under oktober 2008

Av vi - 15 oktober 2008 18:18

Haj haj!

Idag vid 09.00 körde jag och Rebecka och Maja till vår vän Christina i Trelleborg. Hon hade precis  fått sin bebis nummer två. Så liten så lilla Elin, elller vägde lika mycket som Maja då, men man glömmer såå fort.


Maja "lekte" med Christinas 2½ åriga Ebba och vi pratade bebisar och graviditet. Bjöds på smarrig spagetti och köttfärssås som Ebba beställt och kladdekaka. Inte illa det.



 


När Maja skulle sova vid 14.00 stack vi hem igen. När vi kom hem va jag trött men Maja va väldigt leksugen efter att ha suttit i bilen ett bra tag. Vi lekte och lagade middag, kycklingfilé och klyftpotatis.


Förresten.....jag får komma tillbaka till jobbet. En arbetskamrat som har mina gamla barn ska läsa lite så jag kan ta den tjänsten. Jippie!!! Dagens bästa nyhet. Nu ska alltså Filip snart vara hemma och pappaledig och jag ska jobba!! Konstig tanke men det ska bli kul.

Av vi - 14 oktober 2008 16:16

Orkar inte idag.


En bra dag. Sim och sedan en snabbis på stan med Rebecka. Handlade present till en kompis som vi ska köra till imorgon, i Trelleborg.

Maja har varit rolig idag. Duktig på mage, sitta och vända över i krypläge samt gått en hel del.

 


Bla bla bla....

Av vi - 13 oktober 2008 20:43

Jaha, måndag igen! Idag längtade jag faktiskt lite. Jag skulle ha mammagruppen (en del mammor har utbytts mot pappor) här hos mig och det är alltid kul att ha folk.


Maja och jag dammsugade det sista imorse och sedan gjorde vi vid oss. Vi tog en snabbis till affären på cykel (det var ett tag sedan) för vi hade glömt kaffefilter.


När vi kom tillbaka bakade vi fransktbröd och citronkaka. Mujms mums. Martina och Emilia kom lite tidigare och vi plockade fram och förberedde det sista.


Sedan kom hela gänget (förutom Oskar). Ungarna de lekte rundor här hemma och vi snackade som vanligt. De är så stora nu alla. De kryper, går, ålar eller sitter och leker, dock inte med varandra. Maja surade som bara den. Hon var såå trött men ville inte sova (rädd att missa något). Hon gnällde och grät såfort någon pratade med henne eller rörde henne. Såå frustrerande. Hon fortsatte sedan ett bra tag efter gästerna hade gått och jag höll på att spricka (det var väl egentligen inte så farligt men i stunden var det sååååååå jobbigt)


Filip kom hem och vi käkade spagetti och köttfärssås, my favourite. Jag stack sedan till bowlingen. Slutspelet började idag. Min mor var i Helsingborg så far min fick hoppa in. Hoppa inte av stolen nu av förvåning....vi förlorade idag igen. Nu ska vi vila för det fick vi inte igårkväll. Bye bye



Av vi - 12 oktober 2008 19:14

Goa Maja vaknade 04.00 och höll mig uppe till 05.30 då vi somnade vid tv:n. Vid 07.00 började vi om dagen.


Hela förmiddagen städade vi här hemma. Det dammsugades, våttorkades, diskades, tvättades och plockades. Gött!


Vi stack sedan till stan för att köpa lite höstblommor till utekrukorna samt kollade TV, hemmabiosystem, tv-möbel, soffbord och åt.

Vi hittade nog den TV och hemmabiosystem vi vill ha men det andra får vi fortsätta spana efter.

 


Filip har gjort sin läxa (läser 7p mobbing) och jag planterat. Vi tog sedan en härlig promenad i kvarteret. Traggade lite med grannarna som tappert försökte såga ner hela skogen ;) Får se om det är något kvar imorgon...

Av vi - 11 oktober 2008 22:04

Stort GRATTIS till min vän Kajsa som fyller 28 år idag! Hoppas du haft en bra dag.


Idag var det lite hemmapyssel. Jag spikade lite reglar runt fönsterna och Filip hämtade hem lite brädor. Maja och jag gick sedan en liten stund hem till gammelmormor som nu kommit hem från sjukhuset. Skönt att se henne hemma, sittandes vid köksbordet i sina egna kläder. Visst.. det kommer aldrig bli som det varit, alla blir vi äldre, men känns skönt att ha henne hemma iallafall.


Sedan stack vi till affären och köpte lite gott till kvällen samt lite inför mammafikan på måndag. Vi hyrde även en film "bekind rewind".


Maja somnade som en stock och vi hade en jättemysig och lugn filmkväll. Underbart!

Av vi - 10 oktober 2008 22:00

Två nätter nu utan vaken skrikhalvtimme/timme. Håll tummarna!

 

Idag var det återigen dags för babysången. Två veckor sedan sist så det såg vi fram emot. Vi tog en skön promenad dit och hem tillsammans med Martina och Emilia. Våra söta ungar skulle hålla handen i vagnen, snuttidutt då.



Vi var hemma igen till lunch och Maja sov en lång stund så jag hann skrapa färg från fönsterna och måla den nya grunden svart. Perfekt!


Filip kom hem tidigt och då hade Maja show med sina nya kunskaper, "hoppa", låta som en bil (och bli dyngsur på tröjan) samt tragga så in i. Hänga vid datorn är en ständig återkommande sysselsättning för Maja, så även denna fredagskväll. Brukar skriva några rader på messenger, dra väck tangenter, banka på tangentbordet eller tugga på telefonsladden. (kolla in hennes fina 4 tänder) 

Vi hade en mysig fredagskväll och när brasan kom på åkte Majas kläder av. Hon fortsatte showa och gick från soffan till TV:n (1½meter)!! Hoppas det lossnar nu.

 


Av vi - 9 oktober 2008 14:29

 


Kände mig ovanligt pigg idag. Startade dagen med att måla om soffbordet. Det blev bra tyckte jag. Maja roade sig vid ugnen.





Vi tog sedan en underbar promenad i höstsolen. Köpte på oss lite ingredienser.....här skulle bakas?!




Efter lunchen så bakade jag (och Maja) gräddfyllda blåbärsmuffins. De var försvinnande goda mmmmmmmmmm







 


Vi har med vilje stannat hemma idag för att hårdträna magläge. Vår BVCsköterska tjatar ju inte om annat så det var väl bäst att snäppa upp träningen ytterligare. Det tycker dock INTE Maja. Hon blir så arg så, vill ju bara gå. Stackars liten.


Av vi - 9 oktober 2008 10:23

Såja, golvet bestämt! Skönt att ta sådana beslut och ha allt beställt och klart.

60 kvadratmeter Woodstock Suede Sherwood Oil Plank från Tarkett är beställt och klart. För er som tycker namnet verkar krångligt - Vitoljad ek Planka med fasade kanter så det ska bli så snyggt så. Woody vann prisjakten och var drygt två tusen kronor billigare än Optimera.

Kommer dock inte till sin rätt på bilden. Här syns t.ex inte de snygga fasade kanterna.


Ovido - Quiz & Flashcards