vi

Alla inlägg under oktober 2008

Av vi - 2 oktober 2008 19:57

Vilken långtråkig dag. Fanns inget att göra, regnet det bara öste ner och jag hade ingen bil. Ingen va hemma och ville leka med oss, och vardagsrummet är bara kul en viss tid.


Pyjamasen behöll både Maja och jag till 12.00 Varför byta? Skulle ju bara sitta här inne och tråka.

Efter lunch tog vi tag i våra liv och gjorde vid oss. Vi begav oss ut i ösregnet. I vagnen skulle Maja INTE sitta. Gå skulle Maja INTE göra. Jaha....och nu då?


Vi gick in igen. Spenderade några timmar till i vardagsrummet med leksakerna, grinden, ugnen, persiennsnörena, pallen i hallen, datorn osv...


Filip (som inte sett eller kommenterat mina nya kläder på två dagar) kom hem klockan fyra och då stod vi redo i dörren för att få fly. Vi tog bilen in till Mio och köpte sofforna. 


Ni kan se det framför er va? Med lite gips på väggarna, lite innertak, lite golv, lite piff i fönsterkarmarna och fetesoffan....blir det kanon. Tror ni inte det? 



Av vi - 1 oktober 2008 18:48

Örrk! Va på jobbet idag. Vi skulle prata om när jag skulle komma tillbaka, om jag skulle komma tillbaka, tjänst osv. Hade fått barnpassning två timmar för att åka dit, hade fixat till mig, nya kläder o.s.v Kom dit, pratade och kramade alla barnen, kändes jättebra. Så....dags för mötet.


- Det som finns är 25% som slöjdlärare, allt annat hänger i luften.


Luften bara gick ur mig.


- Annars finns där ju på dagis eller kanske någon dag på fritids.


Va?! Ehh....men ?


Omtumlad satte jag mig i bilen och körde hem igen.  Såå jäkla tråkigt. Varför är det alltid nedskärningar i skolan? Som om samhället blir bättre då? Här lämnar man en go årskurs 1-2:a på 100% för att vara mammaledig och sedan när man kommer tillbaka finns bara 25% som slöjdlärare kvar. Hmmm...

Väl hemma stekte jag lite pannkakor till mig själv (tröståt). Sedan tog jag Maja med mig hem och surade. Filip kom hem och surade han med lite. Nu har jag/vi mycket att tänka på.


Nu har trötteMaja somnat efter den hårda kampen med Skorpan i soffan, Filip är på ålagille och jag har en tyst protest mot jobbet I PYJAMAS i soffan.

Av vi - 1 oktober 2008 18:45

 




Nej Skorpan, kläng inte.









Väck sa jag! JAG sitter här.













Psst....du....FLYTTA PÅ DIG!!!







Åhh...jag ger upp. Ligg där då, men va tyst för jag ska kolla TV.

Ovido - Quiz & Flashcards