vi

Alla inlägg under september 2008

Av vi - 15 september 2008 07:54

Mammaträff och bowling stod på agendan idag och så blev det.


På mammaträffen var det fullt ös som vanligt. Vi passade på att öva magläge eftersom Maja glömmer bort att skrika och gnälla när hon har andra bebisar bredvid sig. Hon låg rätt länge och försökte lära sig ett och annat av Vincent. Idag var det extra gott med fikan, antagligen för att det nu inte är svettigt och sommar (eller att jag inte ätit lunch).


När vi kom hem blev det dags för middag och sedan förberedning för kvällen. Filip skulle ha Maja för jag skulle spela två matcher bowling.


19.00 startade det och det gick USELT!! Har aldrig spelat så dåligt. En i rännan faktiskt. Pinsamt. Förlorade med 5-0. Kul va?! Andra matchen såg ut att gå lika illa. Men ett tu tre kom ett par strikar och ja va med i matchen igen. Allt skulle avgöras i tionde "rutan" och t.o.m på tredje "kastet"......vågade inte titta. Men jag VANN! Vi förlorade bara med 4-1 denna matchen. Alltid något. Hihi

Av vi - 14 september 2008 20:37

Vaknade imorse. Va det morgnn redan?!

Stackars Ebba hade hög feber så Martin med familj fick packa ihop och åka hem igen. Snyft! Trist att det blev så.


Jag, Filip och Maja käkade lite frukost i hotellets buffé. Sedan sov vi en timme till. Gött!!


Vi bestämde sedan att vi behövde spatsera ensamma på stan lite så vi styrde kosan mot Nordstan igen. Va framme och redo att spendera pengar. Klockan va 10.00 och de öppnade 11. Såå underbart...not. Ja ja vi promenerade och kollade skyltfönster, det var rätt ok det med. Men de öppnade ju tillslut och vi orkade med 3 affärer (Fan man är ju gammal. Har tappat shoppingen helt. Illa illa. Skärpning! En grej var blev det iallafall.)

Vi åt lunch och mötte sedan upp de andra i Slottsparken där vi tog en avslutningsfika ute i solen.


Helgen blev lite annorlunda än väntat men det var kul att vara hela familjen samlad igen. Gött väder och trevligt att komma hemifrån på minisemester. Tack till värdparet, familjen och till Filips föräldrar som styrde upp här hemma medans vi var borta.

Världens största kram till världens duktigaste bilresenär - Maja.



Av vi - 13 september 2008 20:22

Så....08.30 bar det av till Göteborg för att fira mina bröders 33års dag. Spända var vi som attan över att åka så långt med Maja. Det gick kanon!


När vi kom fram (tack vare GPS:en) mötte Mattias, Jenny, mor och far upp oss i Nordstan där vi tog en liten lättlunch. Glada över att äntligen vara framme kliade det i shoppingfingrarna så vi spatserade runt i Nordstan med omnejd. Det blev lite konstig stämning och lite jaha ....men hamnade tillslut på en restaurang där andra födelsedagsgrisen Martin med familj Lotta, Ebba och Ida mötte upp. Där käkade vi någon grillbuffé och blev sedan efter-maten-och-promenix-på-stan-trötta. Åkte till hotellrummet och vilade en timme. Skönt!


På kvällen var det sedan dags att bege oss till Mattias o Jennys lägenhet för själva kalaset. De hade fått det så fint så! Där blev det massa lek, stim, havskräftor med vitt vin och sedan gråt och en relativt tidig avslutning på dagen.

Maja somnade som en stock på rummet i den fina och smidiga resesäng vi lånat av grannarna (tackar tackar). Filip och jag trängdes i den smala sängen och slet i det enda täcke där va. Det var svinkallt så jag hämtade badlakanen som hängde på handdukstorken och de värmde lite. Spårvagnen bullrade utanför och efter mycket om och men somnade vi. En hektisk dag var till ända och nu ville vi bara få sova och börja om med nya friska tag dagen efter.



Av vi - 12 september 2008 20:15

Maja vaknade vid 5 och gallskrek som här om dagen. Såå jätteledsen. Stackars liten. Vi gick ner och satte på tecknat och jag bäddade till oss framför tv:n. Vi kröp ihop och mös. Återigen tog det bara typ fem minuter så va hon lugn och slocknade. Vi sov väl två timmar till och sedan var det dags att stiga upp.


Maja och jag promenixade till öppna förskolan och babyrytmiken. Trevligt som vanligt men Maja tyckte att Helena och William på madrassen bredvid var bättre så hon hoppade över där och mös. Där satt jag själv på min matta och sjöng imse vimse spindel.

Vi fikade efteråt och tog en svängom i lekrummet. Maja fastnade direkt för en gunghäst och stod och pratade länge med den. En provtur vågade hon också.


Väl hemma igen beundrade vi gubbarnas arbete. Tak på tillbygget!! Sedan kom far min förbi och stimmade lite. Order skulle delas ut ..... Det blir nog bra tillslut.


När Filip kom hem var det mycket på agendan. Mycket skulle fixas innan vi sticker imorgon. Filip tog med sig Maja till affären och handlade det vi skulle ha samt hämtade en resesäng vi fått låna. Jag tog fars van och stack och hämtade ett släp och köpte 12 reglar som skulle behövas under helgen när vi är borta. Sedan skulle jag sätta upp insektsnät och sätta upp distanser till luftspalten. Filip lade in alla innertaksbrädor inomhus (för att de ska torka upp) och Maja sov.

Sist på dagens agenda var laga middag, packa och fixa med mina bröders presenter.


Imorgon tänker vi sticka vi 9-10. På morgonen där blir att packa det sista, hämta en resesäng till (min brors dotter), klippa Filip och.....andas lite. Håll nu tummarna för oss att resan går bra! Hörs igen på måndag.

Av vi - 11 september 2008 21:15

Ville bara fresta er hihi

Själv fick jag dåligt samvete efteråt....men det är rätt bra det, så håller man sig inom ramarna.

Försvinnande gott var det iallafall !!

Av vi - 11 september 2008 19:17

07.00 stod fyra nya gubbar och ville börja jobba. Idag skulle undertaket på tillbygges snickras ihop så våra gubbar kunde lägga tak där med. Smack smack smack....det hände saker överallt idag. Bank bank....Maja fick sova i källaren idag. Där var det hyfsat lugnt.


Höll på att missa tiden på bvc. Skulle köra och köpa frukost till gubbarna och när bilens klocka stod 8.40 kom jag på att vi skulle ju va på bvc 8.40 och inte 9.40 Tur att bilens klocka går tre minuter för snabbt.....8.44 var jag på bvc. Maja hade vuxit 1 cm och gått upp XXXXXXXXXgram. De gjorde BOEL testet också och det klarade hon galant. 


Idag hade Maja och jag mycket att titta på där ute så dagen gick snabbt. Fick tak på baksidan också samt undertak och papp + läkt på tillbygget. Gött!!


Vi hade också en träff på sparbanken klockan 16.oo för att se om de kunde ge oss bättre räntor på huslånen än Nordea....men nope. Vi får stanna på Nordea hädanefter också.


Fick förresten påminnelse på bvc att vi ska träna att LIGGA PÅ MAGE (inte Majas favorit) Filip och Maja tränade sedan för fullt. Filip gjorde armhävningar och Maja ryggresningar.

Maja ska strax nattas och vi ska sedan smaska på en kladdekaka och grädde. Mmmmmmm


P.S Eller hur är huset betydligt snyggare nu än innan sommaren? Målad grund, nytt tak, nytt staket och grusgång. D.S

Av vi - 10 september 2008 20:32

Hade sovit såå gott inatt så jag kände mig pigg och redo för dagen.


Maja blir svårare och svårare att underhålla. Eller inte svårt egentligen, bara att ta hennes hand och gå krökt runt i huset hela dagen, men jobbigt.


Gravida Rebecka kom och åt sin frukost hos oss och stannade och lekte och pratade till typ 12.00 Blir lite sugen på att vara gravid igen....men nej, det får vänta. Maja räcker gott och väl ;)


Dagen sedan var lite bla bla bla


Filip stack lite tidigare från jobbet och vi smet in till stan. Maja har INGA strumpor. Hon kan ju inte ha vanliga för då glider hon ner i splitt och spagat hela tiden. Dags för ett gäng strumpor med bra grepp. Och hennes jeans hittar jag inte så det fick bli ett par sådana med.


Vi är såå nöjda med gubbarna. Taket helt färdigt på framsidan (bara plåtdetaljer kvar men de tar vi sedan)Lägger in bild imorgon. De fick pizza och öl. Vi hade ätit i stan.


Sitter här nu med SPRÄNGANDE huvudvärk. Filip och min far är där ute och bygger om ställningen till imorgon. Det är beckmörkt så jag hoppas det blir rätt. Maja sussar sött i sin säng.

Av vi - 9 september 2008 19:59

Haj haj!

En TOPPENDAG idag!! Filip va lite kass i natt så han behövde va hemma och ta igen sig. Förmiddagen va jag och Maja på simmet och då va han lite halvrisig, men lagom till vi kom hem började det vända.


Maja vaknade förresten klockan fyra och skrek och var ledsen, stackars liten. Rädd för mörker som sin mamma månne? Jag och Maja gick ner, satte på tecknat på tv:n och lade oss i soffan med snuttefilt och mös. Det dröjde då inte mer än 5 minuter så sov hon så sött. Jag fick inte plats i soffan så jag kröp ihop på Majas lekfilt på golvet. Somnade jag med. Jag sov till halv sju och fast vi gick rundor här i köket och resten av huset sov Maja vidare till halv åtta!!


Inne på simmet var det kul som vanligt. Grymt varmt och skönt!! Fattar nu att förra gången jag skrev så överdrev jag lite med hur jobbigt det var atta asa in till badet själv. Nu va man ju expert och allt gick på räls.

Efter simmet så slockande Maja i vagnen och vi gick, som förra gången, till cafét. Samma fika stod på menyn. Gott gott!!


När vi kom hem till pappa kände han sig bättre så Maja stannade hos honom och jag handlade massa mat. Sedan fikade vi och Filip blev genast MYCKE piggare. Då slängde jag på släpet på bilen och tämde världens största lass på tippen. Det var en kamp mot klockan och jag slet som ett djur. Sist ur återvinningshallen var jag och portarna på ena sidan hade gått ner. Rätt skönt att slita så igen och samtidigt rensa tankarna.


Filip hade lagat middag så vi åt smarrig spagetti och köttfärssås. Jag mös sedan och nattade Maja och pigga pappa hoppade upp på taket och målade skorstenen så den matchar nya taket. Imorgon kommer pannorna på plats!! Yehaa!!


Ovido - Quiz & Flashcards