vi

Alla inlägg under juli 2008

Av vi - 24 juli 2008 20:07

08.00 satte vi oss i bilen och körde till Helsingborg. En och en halv timme senare är vi framme hos min bror och hans familj. De bjuder på god andrafrukost ute i solen på verandan.

Sedan bär det av till ikea. Vi köpte det vi kom för - tavelramar som vi ska ha till Majas nya fotografier. Det blev lite filtar, påslakan och haklappar också. Sedan en tur i affärerna. Bara för att det alls inte var meningen så hittade jag en del. Äntligen min tur!! Det blev tre klänningar varav en till bröllpet vi ska på den 8:e. Sedan tre koftor (mjuka och INTE skickiga) samt ett linne.

Solen gassade så vi var ju bara tvugna att ta en tur ner till hamnen och stranden. Så mycket båtar att glo på (Filip alltså). Vi fortsatte ner till stranden. PACKAT med folk var där och bara sååå varmt. Jag och Ebba busade i vattnet och det var riktigt behaglig temperatur (inte som hemma)

Salta och hungriga far vi hem till bror min igen. Där bjöds det på god hemmagjord tacopizza ute i skuggan på verandan. Sen gick musten ur en. Hopp in i bilen och raka vägen hem.

Maja har varit så fantastisk idag. Världens bästa Maja.

Tack Martin, Lotta, Ebba och Ida för en mycket händelserik och härlig dag.

Av vi - 23 juli 2008 19:44

Hade sett på vädret att det skulle bli sol. Vågade inte riktigt lita på det. Men.....japp det blev SOL!!! Men 04.20 kan man kanske inte gå till stranden. Fick vänta till efter Majas andra sovpass.

Efter frukost och lek somnade Maja för andra gången vid 07.00 Jag slumrade lite på soffan. Skönt! Det brukar jag inte kunna göra. När hon vaknat kände Filip för att tvätta bilen. Varför inte?! Maja och jag lekte och packade beachbagen.

Ungefär halv tio var vi redo att bege oss. Slog följe med grannarna dit. Det var såå skönt på stranden. Vattnet var iskallt (fattade inte att vissa badade) Ibland var det t.o.m FÖR varmt. Trodde aldrig jag skulle tycka det första soldagen på evigheter.

Vid lunchtid orkade stadsborna masa sig till stranden ;) Mike, Rebecka, Mia, Per och Malte kom alltså tillslut. Alltid trevligt att få sällskap på beachen. Skönt att killarna kunde leka med varandra (ja ja lovade skriva att i landskampen sverige - tyskland blev det 10-2) och vi andra snacka lite.

Det blev lite kallare framåt dagen så vi gav oss vid 14.00 Per, Mia och Malte hängde med hem på en fattig fika (Förlåt men vi var ju inte beredda på främmat.) Trevligt att sitta en stund och gassa i eftermiddagssolen som nu, helt plötsligt, sken som bara den igen. Längesedan vi pratat med Per och Mia.

Snabbt in i duschen och slänga på sig några kläder. Halv fem var det avfärd till Araslövs golfkrog med grannarna. Besökte en golfshop för första gången i mit liv. Skulle inhandlas någon "vagn" och "bag". Det blev den snyggaste av dem. Ingen direkt service men maten var jättegod, vädret underbart och grannarna är inte så dumma de heller ;). Inga ni kommer se i grannfejden på tv.......vad vi vet än. Hi hi.

En riktig "semesterdag" har det varit idag. Kanon!! Imorgon bär det av till en annan strand. Vi ska hälsa på min bror med familj i Helsingborg.

Av vi - 22 juli 2008 20:31

Filip bestämde att idag passade det bra med en grabb-dag. Så han, lillebror och pappa tog med sig Maja in på stan.

Jag stannade kvar hemma och tvättade, röjde i pannrummet och satte in foto i Majas album. Ligger lite efter nu. Har gjort 0-3 månader men ska jobba på lite så jag är up to date.

När Filip och Maja kom hem var det dags för bvc. Mäta och väga, inget konstigt.

Väl hemma kom jag på idén att mina föräldrar och min bror med familj skulle komma hit på middag i den härliga sommarkvällen (har ju inte varit alltför många sådana) Alla var på och en timme senare var alla här. Det blev god varmrökt lax, romsås och nypotatis. Till det rosévin. Efterrätten blev vaniljglass med hallon och blåbär. Mums!!

En underbar kväll blev et med god mat och gott sällskap.

Av vi - 21 juli 2008 18:10

Jaha, vad har hänt idag. Nu får jag tänka efter. Det började tidigt.....dvs 05.00 Då var det väl lite lugnt där på morgonen. Sedan blev det bad för Maja. Hon börjar gilla det mer och mer. Sedan såg det ut och bli lite bättre väder så vi gick ut. Jag och Maja lekte på filten och Filip klippte gräset. Far kom förbi med färska frallor så vi tog en god andrafrukost i trädgården. Mmmm.....fast kallt.

Vädret sprack upp och blev värsta sommarvädret. Vi passade på att steka lite i solen. Såå underbart, hade man saknat. Men inte kunde vi slappa för länge :) En liten bit av tomten som såg fördjävlig ut och har gjort det ett tag. En liten vall med bara ogräs. Fram med skyffel, skottkärra och kratta. Efter en halvtimme var det "platt" och gräsfröna var utströdda. Att vi inte gjort det innan. Ja ja.

Klockan två var det dags att träffa mammorna. Trevligt som vanligt. Satt ute i trädgården hos Jack och snackade en massa. Nästa måndag är det min tur. Då ska vi vara här hemma.

Väl hemma kom Filips bror och vi grillade lite. Nu har de tagit Maja ut på en promenad och jag sitter här och skriver. Känner inte riktigt för det här idag. Inga bilder blev det heller. Sorry. Blir bättre en annan dag.

Av vi - 20 juli 2008 18:29

Jaha....söndagen visade sig bli mycket trevlig. Vi åkte med våra vänner Mike och Rebecka till Landön. Hittade världens bästa plats med bord, stolar, sol och lä. Där grillade vi och satt och snackade. Filip och Mike hade självklart med sina fiskegrejer och ställde sig och fiskade ett par timmar. Maja tog sovlångpass så jag och Rebecka låg på filten och solade och snackade skit.

Filip kom tillbaka efter en stund och hade blivit dyngsur.....IGEN. Det är nu andra gången som han går ut med sina vadarstövlar, halkar till och fyller hela stövlarna och lite till. Ombyteskläder hade jag ju med till Maja, visste inte att jag skulle behöva det till Filip också. Han näckade under regnstället, gick ju bra det med.

En underbar dag var det. Riktigt trevligt.

Nu har jag och Maja varit hos mina föräldrar en timme. Filip har spelat fotboll i stan. Mina föräldrar lägger ju sten (Filip bar ju sådana här om dagen) Idag var det min tur. Maja sov så jag passade på och hjälpa till lite jag med. Det blev inte så många men .....många bäckar små...

Nu är vi alla tre hemma igen. Filip är trött efter fotbollen, jag efter att ha burit sten och Maja för att det är kväll.

Av vi - 20 juli 2008 06:05

Godmorgon!

KLockan är strax efter sex och Maja och jag har varit uppe sedan 04.30 Det är grått och regnigt ute. Typiskt söndagsväder. Vad händer idag?

Av vi - 19 juli 2008 21:07

Det blev två cykelturer faktiskt. Först cyklade vi till affären och köpte god andrafrukost. Stannade till vid mina föräldrar och justerade cykelsadeln lite.

Maja somnade gott i vagnen när vi kommit hem så Filip och jag satt där ute och fikade. Gött, faktiskt lite sol. Efter "frukosten" lade jag mig och vilade i uterummet. Så skönt att vila där. Man slumrar lite från och till.

Filip åkte och fiskade och Maja och jag åkte in till sjukhusety tillsammans med mor för att hälsa på mormor. Hon blav så glad över att se Maja. Tanten bredvid på rummet lät som hon höll på att dö. Vilken ångest man fick. Maja och jag stack snabbt till våra vänner i stan, Mike och Rebecka. Vi fikade en timme och tittade på deras nya vagn. Tjusig, tjusig. Sen var det dags att köra tillbaka och hämta upp mor på sjukhuset.

Väl hemma hade Filip förberett grillad kycklingfilé. Vi satt ute och åt, det var inte igår det. Det är ju så det ska vara på sommaren. Stranden, glass och grillat på kvällen. Har inte blivit så mycket sådant denna sommaren.....men men den är inte slut. Hoppas hoppas.

Vi cyklade en sväng till ner till hamnen och stranden. Mycket folk i rörelse nu när det är beachhandboll. Vi kom hem lagom till ÖSREGNET. Då var det gött och gå in, byta om till pyjamas, sätta på en brasa, tända lite ljus och sätta sig framför tv:n och titta på.....teletubbies. Maja somnade gott sen och då tittade vi på en film. Tror inte jag såg hela, var alldeles för trött.

Nu är klockan 21.00 och jag ska krypa till kojs.

Av vi - 19 juli 2008 08:47

Har precis varit ute och monterat Majas cykelsadel på min cykel. Nu tycker jag Maja ska vakna för mamma vill ut och cykla. Så längesedan man cyklade. Har ju bara promenerat nu avigt och rätt i 6 månader. Ska bli kul och skönt att komma lite längre lite snabbare.

Hoppas bara Maja gillar det, men det tror jag.

Nu ska Filip måla de sista 16 ribborna på staketet. De andra 52 har jag redan målat. SEN ÄR VI KLARA!!!!!!

Idag står inget annat på schemat. Bara cykla rundor, kolla folk och ta det som det kommer. Trevligt.