vi

Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av vi - 6 augusti 2008 11:22

 Målade balkongdörrskarmen en gång till (blir nog sista gången imorgon) Det var det enda MÅSTE vi hade idag.


Vi åkte in till stan och hämtade Filips kostymbyxor, framkallade sista fotona (så nu kan jag radera alla 708 bilder från kameran och majas första halvår från datorn)Vi köpte höstjacka till Maja, fin marinblå historia från Polarn som vi sedan ska hitta en fin röd mössa till. Hittade också jättesöta halvhöga röd-vita prickiga gummistövlar på Toddler. Nya höstkläder från topp till tå. Maja fyllde 7 månader idag så det var hon värd. Grattis!

Vi har även Polarns underbara "bondgårds" overall som vi köpte i våras, men var ALLDELES för stor. Den kan hon ha nu. Perfekt för kvällar eller en färd på cykeln.  


Efter turen på stan skulle vi hem till Per, Mia, Malte och Alvin på fika. Gott gott. Vi fick fruktsallad (min favorit), dajmtårta och prinsesstårta (Filips favorit). Vi satt och pratade lite och tittade på foto från deras semester. Nästa år blir det nog vår tur.

Filip skulle ut och festa lite så jag lämnade honom kvar där i stan och jag och Maja körde hem.


Vi skulle ha en mysig kväll tänkte jag......men blev inte riktigt så. Det slår aldrig fel. När jag är hemma ensam med Maja på kväll/natt så  blir det alltid jobbigt. Maja ville inte sova. Var jätteledsen. Jag hade ont i huvudet, var hungrig och väldigt trött. Det slutade med att älsklingen somnade i sin vagn i sovrummet!! (Första gången vi har haft vagnen inomhus) Där somnade hon så fort jag la ner henne. Lilla Gurkan!

Ovido - Quiz & Flashcards