vi

Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av vi - 16 augusti 2008 23:50

Vid 08.00 satte jag igång och baka pajer till kvällens kräftskiva. De passar så bra till kräftor (jag äter bara pajen). Sedan blev det lite av varje. Filip tränade och tvättade bilen och jag målade om trappan så den blev vit och fräsch igen.


Vi fixade sedan till oss och körde bortom mina föräldrar. Där var min bror och dottern Ebba på besök. Maja och Ebba lekte en sväng och sen körde vi vidare till kräftskivan i Kiaby.


De bor så härligt med utsikt över Oppmannasjön. I år hade uterummet blivit inglasat så i år behövde jag inte frysa. I år lämnade vi hästarna därhän (Filip har fortfarande inte kommit över incidenten med "den stora svarta besten" från förra året) Vi var 12 personer och fyra barn. Alldeles lagom.


Man fick välja valfri huvudbonad från ett bord. Jag o Maja körde på traditionella glittriga partyhattar och Filip en traditionell kräftskivehatt. Annars fanns där kitschiga alternativ som playboybunnyöron, rosa cowboyhatt, prinsesskrona, afroperuk och grönglittrig hockeyfrilla.


Det bjöds på lite olika medhavda saker till värdparets egenfångade kräftor. Gott gott. En klassisk kladdekaka till efterrätt, sitter aldrig fel.

Maja bytte om till pyjamas och nattades och sedan fortsatte festen......


Ovido - Quiz & Flashcards