vi

Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av vi - 10 augusti 2008 21:32

Ösregn ösregn. Åh va grått och trist. I förmiddags blev det en liten tur till stan. Behövde komma ut en stund. Vi kollade på vår framtida TV, köpte lådor att stuva undan majas gamla kläder i, köpte fog och lister så balkongdörrkarmen kan bli klar. Vi tog en sväng hemom Filips föräldrar och fick god lax och sedan äppelpaj till efterrätt.


När vi kom hem gick vi alla och lade oss. Jag och Maja sov nog drygt en timme. Det behövdes. Sedan kom far min och byggde någon timme innan jag skulle klippa honom. Han skulle vara fin till semestern.


Min mor och jag åkte sedan in till stan för att gå på bio tillsammans. Denna gång skulle vi se "Mamma Mia". Åhhhhhhh va mysig. Grät av alla de slags anledningar. Konstigt men härligt. Fulla av lycka och upprymdhet tog vi lite att äta och sedan körde vi en extratur med bilen och planerade hur vi skulle kunna förverkliga VÅRA drömmar. Vi får se hur det blir med det, eller hur mor?


Hemma såg jag min lilla dotter. Klockan var 21.30 så jag förstod att något inte var som det skulle. Hon hade vaknat, suttit nere och myst med pappa och katten vid tv:n. Hon hade klappat katten där han inte uppskattar det, och för det fick hon två-tre långa revor i huvudet. Hon hade blivit såå ledsen så. Stackarn. Vi får se om hon får ro till att sova igen. Ska mysa med dem nu.

Ovido - Quiz & Flashcards