vi

Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av vi - 27 augusti 2008 19:23

Idag var en trevlig dag.....antagligen för att jag haft någon att dela den med.


10.00 var det dags för BVC:s mammaträff. Idag handlade det om säkerhet. De är lite dryga de där träffarna. Än så länge är det lugnt med barnsäkerhet hos oss. Maja kryper ju inte så hon kan inte ta sig fram utan oss. Men när hon snart börjar gå då blir det högaktuellt med skydd, grindar och grejer.


Efter träffen körde vi hem till mina föräldrar och åt lunch och så blev det att vi stannade hela dagen.

Maja spexade loss naken och med blöjan på huvudet. Sedan gick vi till lekplatsen och gungade, åkte kana m.m Trist väder men det fick gå. Väl hemma tog Maja sig ett skönt bad och ren, len och sömnig somnade hon bums.


Filip kom till mina föräldrar och vi åt middag. Mums! Vi körde hem och jag fick panik över hur här såg ut. Grejer precis överallt. När ska man hinna det? Inte på dagarna iallafall. Maja kräver min tid hela tiden just nu så hinner knappt ta undan på matbordet. Hade varit trevligt att komma bort och jobba någon dag, men hade ju inte blivit städat för det. Försöker hela tiden säga till sig själv att om man lägger sakerna på sin plats direkt så blir det inte så mycket att springa och plocka med. MEN....så är Maja sur eller bär man på henne eller är man själv trött på kvällen och plockar inte undan......så är det igång.


Oj va jag klagar....ja ja så är det ibland. Kul har jag haft idag iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards