vi

Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av vi - 18 augusti 2008 19:49

Va?! Är det morgon redan? Frågade vi oss imorse. Lade Maja 19.30 och var inte hos henne en enda gång fram till 06.10 Bra tjejen!


Hade ju sparat att handla till mammafikat så det startade vi dagen med. Va lite köer men Maja hoppade av vagnen och gick lite i kön så det gick bra. När vi kom hem hade far min kommit hit och börjat snickra lite. Jag packade upp alla varor och sedan fick vi besök av Majas mormor och gammelmormor. Kul och se hur Maja kan liva upp de gamla. Jag passade på att baka en banankaka till mammafikat.


Jag gick upp och lade Maja och trots morfars borrande och sågande så somnade hon faktiskt. Hon är van den stackarn.....det renoverades ju för fullt när hon låg i magen.


Vid två kom mammagruppen och det blev liv i luckan. Nu är det inte så lugnt som det var i början, nu härjar de rundor. Kul och se dem alla. Ska bli skönt när nya vardagsrummet blir klart så man har mer plats att röra sig på.


Ja bygget ja.....lillväggen kom på plats och Filip kom hem lagom till limträbalken skulle lyftas på plats. Jag och Maja tog en promenad och vi mellanlandade hos mina föräldrar så Maja kunde sova i lugn och ro ute i deras trädgård (det skulle borras lite mer och så skulle Filip klippa gräset). När hon vaknade traskade vi raka vägen hem....till kvällsgröten.


Klockan är nu åtta. Maja sover, Filip är ute och bränner fett med grannen och jag SITTER ner i soffan. Va skönt det är! Har aldrig riktigt uppskattat det innan jag fick barn....men nu......ahhhhhhhh

Ovido - Quiz & Flashcards