vi

Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av vi - 11 augusti 2008 20:36

Hemkommen från sommarens första fotbollsmatch!! Ja ni läste rätt. Jag, Sofie, har varit och kollat på fotboll....eller kollat och kollat?! Jag satt mest på bänken och tjabbade med mor och Lotta. Härligt väder var det och trevligt att komma ut lite. Filip frågade mig tusen frågor när jag kom hem och jag kunde ju knappt svara på hur det stod i matchen. Han tyckte inte jag var riktigt klok som va på match men ändå inte hade en susning om vad som pågick på planen. Ja ja


Innan idag var vi på mammaträffen hemma hos Vincent. Idag var vi nästan alla där. Barnen ålade/kröp rundor (dock inte Maja) och lekte/bråkade med varandra. Smtalen idag handlade bl.a om dagis. När ska de börja och vilket dagis hade man tänkt sig. Trevligt att sitta och tragga lite. Vi bjöds på varma bullar, gott pålägg, plommon och kaka. Nästa vecka kommer alla hit till oss.


Imorgon börjar ju Filip jobba. Buhu. Mina arbetskamrater börjar ju också imorgon och de ska träffas här i byn. Ska nog ner och säga hej en stund.

Av vi - 11 augusti 2008 12:12

Varit ute och gått lite i regnet. Maja gillar inte när man sätter på regnskyddet - hon ska ju ha koll på allt.


Har annars satt upp listerna runt balkongdörrkarmen, satt i lite isolering i balkongdörren, slipat balkongdörren och målat den en gång. Vi handlade lite på ICA, som vi nu har ätit upp till lunch.

Ja vi har ju tvättat och klippt gräset också....och klockan är bara 12.


Filip börjar jobba imorgon...så jag och Maja ska nu vara hemma ensamma till jul. Lite trist årstid vi har framför oss, föreställer mig den regnig och mörk. Tur vi har varandra, Maja och jag.


Om ett par timmar ska vi på mammaträffen. Hoppas det kommer lite fler idag. Hoppas jag får träffa Martina och Emilia, det var ju två månader sedan sist. Stackars Emilia har varit sjuk nästan hela den tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards